Sorulara Dön
Zeynep X
27K UP
Üye

Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan bir yaratıcı, insanları neden ve niye yaratır?

1,451 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Turkiye Uzay
10K UP
Türkiye Uzay

Hiçbir şeye ihtiyacı olmayan tanrı, god, allah vb yoktur. Kötülük yapan, yaptıran şeytanda yoktur. Cin, melekde yoktur.

Peygamberlerde yoktur. Peygamberlerin kökeni diye googleden aratırsanız cevabı bulabilirsiniz.

Tüm Reklamları Kapat

Bu sorunun cevabını bilmeniz için ilk önce uzayın oluşumu, galaksilerin oluşumu, yıldızların oluşumu, güneşin ve gezegenlerin oluşumu daha sonra dünyanın oluşumu ve dünyada yaşamın başlangıcının oluşumu, insanın evrimsel sürecini bilmeniz gerekir.

Yani uzayı, uzayın öncesini, zamanın öncesini yaratan bir tanrı, god, allah vb yoktur. Herşey etkiye tepki ile oluşmuştur. Bunun için biraz kimya bilmeniz gerekir. Kimyasal reaksiyonları bilmeniz gerekir. Uzaydaki etkileşimleri bilmek içinde manyetizma, elementler bilmeniz gerekir.

Tüm Reklamları Kapat

Zaman dediğimiz şey zaten dünyanın güneş etrafında dönmesi ile oluşan bir olgudur. 1 tur dönmesine 1 sene deriz.

Dünyadaki ilk hücrenin suda oluşmasından sonra hücreler etkileşime girdiler. Daha sonra karaya çıkış süreci ve canlıların çeşitlenmesi ve biz insanların oluşması süreci. Hücre nedir googleden aratıp okumanız gerekir.

İnsanda organlar vardır. Hücreler dokuları, dokular organları, organlar sistemleri oluşturur.

Bizim içimizde etkileşim halinde olan hücreler ve organlar vardır. Yani bildiğin sen sen değilsin. Seni, beni, onu yöneten içimizdeki hücreler, organlar, sistemlerdir. Bunun için anatomi bilmeniz gerekir.

Örnek vermek gerekirse kalbin atması için emir vermene gerek yoktur. O kaç dakikada kaç tane atacağını bilir. 1 dakikada 60-100 arası gibi. Aşağısına düşerse veya yukarısına çıkarsa sağlık problemleri oluşur.

Yani kalp ne yapayacağını bilir sana sormasına gerek yoktur. Uyurkende işlevini yapar. Senden emir almasına gerek yoktur.

Aynı şekilde solunumda senden emir almaz ve gereğini yapar. Dakikada 12-20 arası nefes alıp veririz. Sen , ben , o bu , şu uykudan iken nefes alıp ver diye emir almasına ihtiyacı yoktur. Hücreler, solunum organlarını gerekeni yapar.

Aynı şekilde sindirim ve boşaltım sistemimizde gerekeni yapar. Ağızdan yemekler tatlı, ekşi, tuzlu, acı ayrımı yapılır.Mideye gelir. Midede de sindirim yapılır. Bağırsaklara gider. Oradan gerekli elementleri alıp boşaltıma gider. Bunlar için senden emir almasına gerek yoktur. Hücreler ve içimizdeki bazı bakteleriler bunları yapar. Bizim bunların olduğundan haberimiz bile olmaz.

Tüm Reklamları Kapat

Bizi yöneten hücrelerdir. Organlardır. Sistemlerdir. Bizde sadece bu hücrelere, organlara, sistemlere zarar gelmemesi için uğraşırız. Onların dediklerini yaparız.

İlaç sektörüde bu şekilde doğmuştur. Doktorlukda bu şekilde oluşmuştur.

Düşünce ise etkiye tepki ile oluşur. İnsanlar hem tehlikelerden korunmak için, hem geleceğini garanti almak için öğrenmek, meslek edinmek için ( aç kalmamak ve diğer ihtiyaçlarını gidermek için ) soru sorarlar ve cevaplarını ararlar.

En son hali ile insanlar neden ve niye yaratılmıştır sorusunun cevabı tanrı var olduğu ve o istediği için yaratmış değildir.

Tüm Reklamları Kapat

Uzaydaki yıldızlar, gezegenler arası iletişimde etkiye tepki vardır.

İçimizdeki organlar arasında da etkiye tepki vardır. Fakat yaşamsal bir organ zarar görürse organizma tamamen biter ve ölüm dediğimiz olay gerçekleşir.

İnsanlar maslow ihtiyaç şablonuna göre yaşarlar. Daha fazla detaylandırmanın veya farklı bir ihtiyaç şablonu yapmanın manası yok.

Siz ateist veya deist birisine zarar vermezseniz o da size zarar vermeye kalkmaz. Siz kalkıpta ateist diye birisine veya deist diye birisine zarar vermeye kalkarsanız hali ile o da kendini korumak ister. Yani ateistler, deistler kötüdür diye bir şey yoktur. Siz nasıl davranırsanız onlarda ona göre size karşılık verirler. Veya size hiç bulaşmazlar kendi halinize bırakırlar.

Barış Akman
12K UP
Öğrenci - Okur

Bir Panteist-Agnostik olarak bu soruyu herkes gibi ben de sıkça sormuştum.Bu soru sorulduğu zaman alınan cevaplar hemen hemen aynıdır. Teistlerin verdiği en yaygın cevapları ise genel olarak şöyle sıralayabiliriz;

• "Yaratıcı evreni ve canlıları yaratmıştır çünkü yaratma gücüne sahiptir.Eğer bu güce sahipken yapmazsa mantık dışı olur." İslam dininde buna yaratıcının El-Hakim sıfatıyla açıklama getirirler.

Daha düz ve basit bir cevap olarak ise şu söylenir;

Tüm Reklamları Kapat

• "Her hazine bulunmak ister." Ne yazık ki Her şeye gücü yeten tanrıya bir benlik yükleyip onun da tatmin edilmesi gereken bir egoya sahip olduğunu söylemek "sonsuz güçlü yaratıcı" kavramına ters düşer çünkü tatmin edilmesi gereken ego karakteristik zayıflığın göstergesidir.

En kaçamak cevap ise şudur;

• "Bu bizim bilgimizin dışındadır.Bunun sebebini Tanrıdan başka hiç kimse kesin olarak bilemez." Birçok kişi bu cevabı vererek kolay yoldan sonuca ulaşır.Oysa insan düşünerek ve gözlemleyerek her şeyi anlayabilir. Şahsen ben bu kısa yoldan sonuca ulaşma girişimini doğru bulmuyorum.

Hiçbir teist bu soruya net bir şekilde cevap getiremeyeceği için yukarıdaki tatmin edicilikten uzak örnekler nevinden gerekçelerle konuyu geçiştirmeyi yeterli bulmuşlardır.