Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

NASA, yıllardır özellikle Güneş Sistemi'mizi ve Evren'i anlama çabalarını özverili bir şekilde sürdürüyor. Bu görselimizde, NASA'nın bazı önemli görevlerini tanıtmaya çalışacağız.

Section Design

Aşağıda her bir göreve dair kısa bilgiler bulmanız mümkündür:

• Cassini: 1997 yılında, Satürn'ün yörüngesine girmek amacıyla fırlatılmış bir uzay aracıdır. Satürn'e 2004 yılında ulaşmış ve başarıyla yörüngeye oturmuştur. 3.8 milyar dolara mal olmuştur.
  • Mars Odyssey: 390 milyon dolara mal olan bu uzay aracı, 2001 yılında Mars'ın yörüngesine yollanmıştır ve aynı sene yörüngeye yerleştirilmiştir.
  • Opportunity: 500 milyon dolarlık bu araç ise Mars'ın yüzeyine inerek araştırma yapması için 2003 senesinde fırlatılmış bir keşif aracıdır. 2004 senesinde başarıyla yüzeye indirilmiştir.
  • MESSENGER: 460 milyon dolarlık bu proje, Merkür'ün yörüngesine girmesi amacıyla 2004 senesinde başlatılmıştır ve 2011 senesinde başarıyla yörüngeye oturtulmuştur.
  • Mars Reconnaissance Orbiter: 2005 senesinde Mars'ın yörüngesine fırlatılan bu araç 2006 senesinde yörüngeye yerleştirilmiş ve 820 milyon dolara mal olmuştur.
  • New Horizons: 800 milyon dolarlık bu proje, Plüton'un yörüngesiyle çakışarak civarından geçmek amacıyla başlatılmıştır. 2006 senesinde fırlatılmış ve ve halen yoldadır, 2015 senesinde Plüton'a ulaşması beklenmektedir.
  • Dawn: 2007 senesinde Vesta Asteroidi ve sonrasında da Ceres Asteroid'i yörüngesine girmek amacıyla fırlatılan bu araç, 480 milyon dolara mal olmuştur. İlk hedefine 2011 senesinde başarıyla ulaşan araç, ikinci hedefine doğru yola çıkmış ve 2015 yılında ulaşacaktır.
  • Lunar Recoinnaissance Orbiter: 540 milyon dolarlık bu Ay aracı 2009 senesinde fırlatılmış ve aynı sene hedefine ulaşmıştır. Uydu, Ay'ın yörüngesinde dönmektedir.
  • Juno: 1.1 milyar dolarlık bütçesiyle en pahalı görevlerden birine sahip olan bu araç, 2016 senesinde hedefi olan Jüpiter'e ulaşmak üzere halen yoldadır. Uydunun Jüpiter'in yörüngesine oturtulması planlanmaktadır.
  • Curiosity: 2.5 milyar dolarlık bütçesiyle açık ara farkla en pahalı NASA projelerinden biri olan Curiosity, Dünya'da büyük heyecan uyandıran bir şekilde 2011 senesinde Mars'a gönderilmiş ve 2012 senesinde gezegene ayak basmış bir keşif aracıdır.
  • LADEE: 2013 senesinde Ay'a gönderilecek olan bu yörünge uydusu 260 milyon dolara mal olmuştur ve aynı sene içerisinde hedefine ulaşacaktır.
  • MAVEN: 670 milyon dolarlık bu proje 2013 senesinde Mars'ın yörüngesine oturtulmak üzere gönderilecek bir uyduya aittir. Aracın 2014'te orada olması beklenmektedir.
  • InSight: 600 milyon dolarlık bu araç, Mars'ın yüzeyine sabitlenecek bir hareketsiz araç olacaktır. 2016 senesinde fırlatılacak ve aynı sene Mars'a sabitlenecektir.
  • 2020 Mars Rover: Şu anda ismi netleştirilmemiş olan bu proje, 1.5 milyar dolarlık bir bütçeye sahiptir. 2020 senesinde fırlatılacak ve 2021 senesinde Mars'ın yüzeyine inecektir. Curiosity'den çok daha üstün olacak olan bu araçla Mars'ın her türlü bilgisine erişebilmemiz hedeflenmektedir.

Bu devasa bütçeli projelerin her birine ek olarak 150 milyon dolarlık fırlatma masrafları eklenmelidir, bunlar dahil edilmemiştir.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2019 15:52:09 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1034

“Bazı insanlar değişimi sevmezler. Ancak alternatif felaketse, değişime sarılmanız gerekir.”