Yüz Hakkında...

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Araştırmacılar farelerin yüz şekillerinin oluşumunda güçlendirici kalıtım faktörlerinin muhtemel etkisi olduğunu gösterdi.

Hiç bir insan ya da hayvan birbirinin aynı yüz şekline sahip değildir. Artık bilim insanları bu en ufak farklılıkların bile nasıl oluşmuş olabileceğine dair daha iyi bir fikirleri var. Lawrence Berkeley Ulusal laboratuvarı'ndan Araştırmayı yöneten Axel Visel, farelerdeki genetik arttırıcı/güçlendirici proteinlerin (protein sentezlemeyen ancak diğer genlerin ifadesini değiştiren DNA bölgeleri) yüz şeklini oluşturduğunu gösterdi. Çalışma 25 Ekim 2013'te Science dergisinde yayımlandı. Visel, New Scientist dergisine şunları söyledi:

"Güçlendiriciler, insan genomunun uzun zamandır 'çöp DNA' olduğu düşünülen, insan genomunun %98'ini oluşturan ve kodlama yapmayan DNA'nın bir parçasıdırlar. Bu çöplük içerisinde önemli fonksiyonların da gömülü olduğu giderek net bir şekildeortaya çıkıyor."

Araştırmacılar işe farelerdeki kromatin immunopresipitasyonu için p300 kullanarak embriyonik kraniyofasiyel dokuları toplayarak başladı. Bu protein, genetik güçlendiriciler ile ilişkili protein sıralamayı takip etti. 4.399 günçlendirici tespit edildi ve bunların insan genomu boyunca korunduğu görüldü. Daha sonra, tahmin ettikleri her 205 güçlendiricinin kontrolü altında olan LacZ genleri açısından genetiği değiştirilmiş fareler ürettiler ve test edilen bu dizilimlerin 121'inde kafatası ve yüz oluşumunda etkileri olduğu görüldü. İfade, güçlendiriciler arasında büyük farklılıklara sahipti.

Araştırmacılar ayrıca oluşturdukları 3 transgenik fare hattında, genetik güçlendiricilerin 3'ünü sildi ve kafatasalarını bilgisayarlı tomografi tarayıcıları ile analiz etti. Bunun sonucunda, bu güçlendirilerin yokluğunda farelerin yüz şekillerinde az miktarda, ancak ölçülebilir bozukluklar tespit edildi.

Bristol Üniversitesi' nden Lavinia Paternoster, New Scientist dergisine, bu çalışmanın bilim insanları için çok önemli olduğunu söyledi. Ancak yüz şekilleriyle ilgili kendi çalışmasında Paternoster, genomun kodlamayan bölgesinin yüz oluşumuna pek etkisi olmadığını bulmuştu. New Scientist'e söyledikleri şöyle:

"Bazı güçlendiricilerin bazı genetik varyasyonlarının yüz oluşumuna etkisi olduğuna şüphem yok. Ancak bunlar, kalıtımın Kutsal Kasesi de değildirler."

Düzenleyen: ÇMB

Not: Bu yazı The Scientist adresinden çevrilmiştir.

Ara Sıra Sigara İçmeyi Unutun! Sigara İçmenin Güvenli Bir Seviyesi Yok