Gece Modu

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Okulda kimya dersindeki periyodik tablosunu hatırlıyor musunuz? İsveç'te Lund Üniversitesi'ndeki araştırmacılar daha önceden bilinmeyen bir kimyasal elementin varlığını doğrulayan taze kanıtlar sundu. Bu yeni ve oldukça ağır olan elementin ismi henüz verilmemiştir.

Lund Üniversitesi'ndeki fizikçiler tarafından yönlendirilen uluslararası bir takım araştırmacı atom numarası 115 olan ve yeni olduğu varsayılan bir elementin varlığını doğrulamıştır. Deney Almanya'daki GSI araştırma tesisinde yapıldı. Çıkan sonuç daha öncelerinde Rusya'daki araştırma grupların yaptığı ölçümleri doğruladı. Lund Üniversitesi Nükleer Fizik bölümünden profesör Dirk Rudolph şöyle diyor:

Bu çok başarılı ve aynı zamanda yakın tarihlerde alandaki en önemli deneydi.

Yeni kimyasal elementin gözlemleri haricinde araştırmacılar aynı zamanda super-ağır olan atom çekirdeğin yapısına ve özelliklerine daha derin bir bakış açısı sunan verilere erişebildiler.

Amercium'dan ince bir filmi kalsiyum iyonlarıyla bombardıman ederek, araştırma takımı yeni elementin alfa bozulmasıyla bağlantılı olan fotonları ölçebilmiştir. X-ray radyasyonu için beklenen enerjilerle fotonların bazı enerjileri uyumlu göründü ki bu da eldeki bir elementin ''parmak izini'' göstermektedir.

Bu yeni süper-ağır elemente henüz isim verilmemiştir. Saf ve uygulamalı fizik ile kimya alanlarından uluslararası birliğini oluşturan üyelerden bir komite keşfedilen bu yeni elementin onaylanmasından evvel ileri araştırmaların olmasını tavsiye edebilmek için yeni buluşları gözden geçireceklerdir.

• Lund University. Existence Of New Element Confirmed. (2013, Ağustos 27). Alındığı Tarih: 20 Temmuz 2018. Alındığı Yer: Lund University

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/09/2019 20:10:34 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1363

“Paradoks dediğiniz şey, gerçeklik ile sizin gerçeğin neye benzemesi gerektiğine dair hissiniz arasındaki çelişkiden ibarettir.”