Yeni Element Keşfedildi!

Bu yazı, Lund Üniversitesi isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Okulda kimya dersindeki periyodik tablosunu hatırlıyor musunuz? İsveç'te Lund Üniversitesi'ndeki araştırmacılar daha önceden bilinmeyen bir kimyasal elementin varlığını doğrulayan taze kanıtlar sundu. Bu yeni ve oldukça ağır olan elementin ismi henüz verilmemiştir.

Lund Üniversitesi'ndeki fizikçiler tarafından yönlendirilen uluslararası bir takım araştırmacı atom numarası 115 olan ve yeni olduğu varsayılan bir elementin varlığını doğrulamıştır. Deney Almanya'daki GSI araştırma tesisinde yapıldı. Çıkan sonuç daha öncelerinde Rusya'daki araştırma grupların yaptığı ölçümleri doğruladı.

Lund Üniversitesi Nükleer Fizik bölümünden profesör Dirk Rudolph: ''Bu çok başarılı ve aynı zamanda yakın tarihlerde alandaki en önemli deneydi.''

Yeni kimyasal elementin gözlemleri haricinde araştırmacılar aynı zamanda super-ağır olan atom çekirdeğin yapısına ve özelliklerine daha derin bir bakış açısı sunan verilere erişebildiler.

Amercium'dan ince bir filmi kalsiyum iyonlarıyla bombardıman ederek, araştırma takımı yeni elementin alfa bozulmasıyla bağlantılı olan fotonları ölçebilmiştir. X-ray radyasyonu için beklenen enerjilerle fotonların bazı enerjileri uyumlu göründü ki bu da eldeki bir elementin ''parmak izini'' göstermektedir.

Bu yeni süper-ağır elemente henüz isim verilmemiştir. Saf ve uygulamalı fizik ile kimya alanlarından uluslararası birliğini oluşturan üyelerden bir komite keşfedilen bu yeni elementin onaylanmasından evvel ileri araştırmaların olmasını tavsiye edebilmek için yeni buluşları gözden geçireceklerdir.

• Çeviri Kaynağı: Lund Üniversitesi