Yeni Bir Yunus Türü Keşfedildi!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Bir yüzyıla yakın bir süredir bilim insanları tatlısuda yaşayan sadece 2 yunus türü biliyorlardı:Güney Amerika’da Amazon nehri ile Araguaia ve Tocantins nehirlerinin havuzlanma alanlarında yaşayan Inia geoffrensis ve I. boliviensis. Şimdi ise Brezilya’daki Amazona Federal Üniversitesi araştırmacıları Araguaia Nehri’nin hızlı aktığı yerinde diğer iki türden ayrılan bir üçüncü türün, I. araguaiaensis, varlığını gösteren DNA kanıtı buldular. Bulgular 22 Ocak haftasında PLOS One dergisinde sunuldu. Ortak yazar Tomas Hrbek BBC’ye şöyle dedi:

"Bu çok beklenmedik bir durumdu. Burası insanların onları hep gördüğü bir alan. Yunuslar büyük memeliler. Asıl sorunsa bugüne kadar hiç kimsenin gerçekten bakmamış olmasıdır. Bu çok heyecan verici."

Araştırmacılar Araguaia Nehri’nde 44 I. geoffrensis, 45 I. boliviensis, ve 32 Inia’dan deri örnekleri topladı. DNA mikrosatelitleri ve mitokondriyal DNA analizleri 3 ayrı türü ortaya çıkardı. Ekip aynı zamanda 3 grup arasında iskelet karşılaştırması da yaptı. Araguaia Nehri’nden Inia (24-28) ile hem I. geoffrensis (25-29), hem de I. boliviensis (31-35)’dan daha az dişe ve de daha geniş bir kafatasına sahipti. Araştırmacılar I. araguaiaensis ve I. boliviensis’in en yakın ortak atalarının 2 milyon yıldan daha eski olduğuna karar verdiler. Kaliforniya, San Diego’da bulunan Ulusal Okyanus ve Atmosfer İdaresi, Güneybatı Balıkçılık Bilim Merkezi’nden ve araştırmaya katılmamış olan Eric Archer ScienceNow’a konuşmasında şöyle dedi:

"Genetik kanıtlar çok güçlü, daha fazla morfolojik ölçüm ve hayvan davranışı incelenmesi ile bu türler arasında daha fazla farklılık ortaya çıkabilir."

Yeni türler koruma konusunda diğerlerinden daha fazla zorlukla karşı karşıya olabilirler. Hrberk ise ScienceNow'a şunları söyledi:

“Bu popülasyonun yaklaşık bin bireyi var ve bu çok küçük bir popülasyon. Genetik çeşitliliğe baktık ve diğer türlere oranla çok az olduğunu gördük. Bu hiç iç açıcı bir tablo değil.”

Not: Bu yazı The Scientist adresinden çevrilmiştir.

Yeni Nesil Yapay Deri İçin Yapılan İlk Denemeler Başarıyla Sonuçlandı