Üzerinde Oynama Yapılmadan Önce Uzay Fotoğrafları Nasıl Gözüküyor?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

NASA'nın Yengeç ya da Kartal nebulaları gibi ikonik fotoğraflarında parlak yeşiller, kırmızılar ve morlar bulunur ve bunlar, adeta kozmik bir saykodelik imgeyi andırır. Ne yazık ki bu fotoğraflar, tam olarak ne gördüğümüz değildir. Kimi zamanlar, aynı gök cisminin farklı ışık dalgaboylarında fotoğrafları çekilir ve bunlar bir araya getirilerek renklendirilir, kimi zamansa mecburen, bilim insanları tarafından olası görülen bazı renkler katılır. Tabii bu demek değil ki renkler uyduruluyor ya da aslında bu gök cisimlerinin saçtıkları ışıklar gerçekten de siyah-beyaz ya da soluk... Değil. Sadece teleskoplarımız tüm dalgaboylarını aynı anda yakalayabilecek yapıda değil. Bu nedenle birleştirme işlemi yapılması gerekiyor. Bununla ilgili detaylı bilgiyi evrimagaci.org/fotograf/35/6798">buradaki yazımızda vermiştik.

Fakat Sarmal (Helix) Nebulası'na ait bir fotoğraf, aslında bu uzay cisimlerinin gerçekte teleskoplarımızın gördüklerinin de nefes kesici olduğunu gösteriyor. Şili'nin Atakama Çölü'nde kurulu olan La Silla Gözlemevi, 8 farklı fotoğraftan oluşan ham (işlenmemiş) bir fotoğraf dizgisini yayınladı. Buradaki 8 fotoğrafın her biri, ayrı bir detektör tarafından çekildi.

Bu fotoğrafların bir araya getirilmesinde, boşlukların doldurulabilmesi için, farklı açılardan çekilmiş fotoğraflar kullanılıyor. Daha sonradan bu farklı fotoğrafların tonları birbirine eşitleniyor ve bazı renk filtrelerinden geçirilerek, orijinalinde nasıl gözükmesi gerektiğine en yakın fotoğraf elde edilmeye çalışılıyor. Bu renkler, gök cisimlerini oluşturan farklı gazların renklerine göre belirleniyor. Örneğin yukarıdaki fotoğrafta verdiğimiz Helix Nebulası, renklendirildikten ve elden geçirildikten sonra aşağıdakina dönüşüyor:

evrimagaci.org/dosyalar/icerikler/82551740_helix-nebel-das-auge.jpg" style="height: 518px; width: 560px;" />

Kaynak: Popular Mechanics

Bir yazının daha sonuna geldik. Ancak yeni bir şeyler öğrenmeye devam etmek isterseniz, sizin için seçtiğimiz şu videomuza göz atabilirsiniz:

En Çok İzlenen Son Videomuz Abone Ol Rastgele

Kambriyen Dönem'den Kalma Fosil, Karmaşık Beyinlerin Daha Erken Evrimleştiğini Gösteriyor!

Orangutanlar Neden Turuncudur?