Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Mikrohilid adı verilen ve Peru, Hindistan, Sri Lanka gibi ülkelerde yaşayan kurbağalar, büyük örümcekler ile simbiyotik ilişki halindedirler: Bu kurbağalar, örümceklerin yumurtalarını yiyen böcekleri avlarlar. Bunun karşılığında ise dev tarantulalar bu kurbağaları avcılarına karşı korurlar. Bu olgunun keşfine dair ilk akademik makaleler 1989 yılına gitmektedir. Söz konusu araştırma makalesinde, Chiasmocleis ventrimaculata türü bir kurbağanın, Xenesthis immanis türü güney Peru tarantulaları ile karşılıklı çıkara dayalı işbirliği (simbiyoz) yaptığı tespit edilmiştir.

Peki böyle bir işbirliği ilk başta nasıl evrimleşmiştir? Elbette, evrimsel biyologlar bunu da keşfetmişlerdir: Normalde tarantulalar gibi dev örümcekler, kurbağalarla karşılaştıklarında onları yakalayıp, ağızlarını kullanarak onları denetlerler. Neredeyse her zaman onları özgür bırakırlar ve yemezler. Ancak sözünü ettiğimiz mikrohilid tipi kurbağalar, deri yüzeylerinde toksinlere sahip oldukları için muhtemelen tarantulalar tarafından hiç dokunulmayan kurbağalardır. Bu sayede onlara çok daha kolay yaklaşabilirler ve böylece tarantulalar ile işbirliği kurabilecek şekilde seçilimi tetikleyebilirler.

Kaynak: ScienceBlogs

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/08/2019 04:44:49 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4778

“Hep bir fizikçi olmak isterdim. Daha 6 yaşındayken, televizyonu tamir etmek üzere eve gelen teknisyene de böyle söylemiştim. O zamanlar bir fizikçinin ne iş yaptığına dair pek az fikrim olduğu aşikar.”
Horst Störmer