Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Venüste yaşamın imkansızlığı ile ilgili. Ali. Demirsoy hoca'nın bu argümanına cevap verebilir misiniz?

Hepimizin bildiği türkiyenin ünlü evrimsel biyoloğu ali demirsoy hoca venüste canlılığın ortaya çıkmasının imkânsiz olduğunu söylemiş. Buna cevap verebilir mısınız? Kitap ali demirsoy evrim sayfa 163

Venüste yaşamın imkansızlığı ile ilgili .Ali. Demirsoy Hoca'nın bu argümanına cevap verebilir misiniz?

Öncelikle belirtmeliyim ki manyetizmanın organik bir molekülün oluşmasını neden engelleyeceğini anlamadım ve alakasız buldum.Bence bunun bir engel olması için bir sebep bulunmuyor.Venüsteki sıcaklığın 400 derecenin üzerlerine çıkabilmesi son derece zehirli gazlar içeriyor olması sadece bize benzer canlıların orada yaşayamayacak olması demek ama bu çeşitli moleküllerin tesadüfi bir şekilde abiyogenez oluşturmaması anlamına gelmiyor. Mikroskobik bile olsa canlı olma olasılığı bulunuyor.(hücre,virüs,viroit,prion dışında bir form olamaz mı?) Tabi ki uzay ve havacılık dairelerinin gönderdiği sondaların hepsi parçalandı yandı ya da bir şekilde yok oldu ama bunun anlamı venüsteki çevre şartlarının oldukça zorlu olduğudur. birazcık düşünücek olursak dünyadaki denizlerin en derin noktalarına da inemiyor ya da zorlanarak iniyoruz ama orada yaşayan canlılar var (dayanamadığımız basınçlara dayanan canlılar). Bir şey bulamayışımız sadece bizim yeterli araştırmayı yapamamamızdan kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca geçtiğimiz günlerde venüste bulunan fosfin molekülü organik moleküllerin de oluşabileceğini gösteriyor. Bana kalırsa imkansızlık üzerine oyalanmaktansa hayal gücünü köşeye fırlatmayıp araştırma yapmaya devam etmek gerek.

Puan Ver

“Esasında hayatta iki şey vardır: bilim ve şahsi düşünceler. İlki bilgiye yol açar, ikincisi cehalete.”
Hipokrat