Merhabalar, bu konuda çokça teori ve yorum olmasına rağmen, en bilineni kısaca özetlersek; Tanrı insanı yaratıp da cennetine aldığında, ona kurallar da koyar. Ancak insan, şeytana uyup kuralları çiğneyince, cezalandırılarak dünyaya gönderilir. İşte peygamberlerin ve kutsal kitapların hikayesi de burada başlar. Bir kez kuralları çiğneyen insanoğlunun dünyada, ömrü boyunca, yine Tanrı tarafından belirlenmiş kuralları uygulayarak Cennet'e tekrar dönmesi gerekecektir. Bu kuralları insanlara iletmeleri için peygamberleri seçmiş, peygamberler de nesilden nesile aktarılmalarını sağlamak için kutsal kitapları yazılı hale getirmiştir.
Burada ana fikir, Tanrı'nın buyruğunu dinlemeyerek Cennet'ten kovulmuş insanın, tekrar Cennet'e dönmek için Dünya'da bir ömürlük bir sınava tabi tutulmasıdır. Dünya'da onlara yol göstermek ve kuralları tekrar tekrar hatırlatmak için de peygamberler ve kutsal kitaplar gönderilmiştir. İnsanın özgür iradesiyle bu sınavı başarabilmesine yardımcı olmaktır kitapların amacı. Bu nedenle de tüm evrene hükmedecek kadar kuvvetli olan Tanrı, insanı dünyada iradesiyle başbaşa bıraktığı için kitaplarını gönderir.
---
[Ekleme]
"Bilimsel bir materyal ortaya koymadan" cevap yazdım ama zaten sorunun yer aldığı başlık "Teoloji ve Din Felsefesi" olduğu için cevabımı bu şekilde düzenledim. Ancak bu inanca sahip olmadığımı ve kendi bakış açımla yorumlamadığımı ifade etmeme müsaade edin lütfen. Cevabımın başında da belirttiğim gibi çokça olan yorumlardan en bilinen birini aktarmakla yetindim. Tarihsel ve bilimsel dayanaklarla da açıklamaya kalktığınızda birden fazla yorum veya teori olacaktır. Ancak cevabınızda bilimsel veya tarihsel bir dayanak göremediğimi ve dinin ortaya çıkış nedeni olarak belirttiğiniz "insanların sosyal kuralları kavrayamaması" ve hırsızlığın "toplumsal olarak kötü" olduğu için yasaklanması ifadelerine maalesef katılamadığımı ifade etmeliyim.
Karl Marx ve Friedrich Engels ile onlardan ilham alan bir çok yazar ve düşünürün de ifade ettiği (ve benim de halihazırda katıldığım) gibi üretim araçlarına (toprak, maden vb) hakim olan egemen sınıfın, hakimiyetini ve zenginliğini halkın diğer yoksul kısmından korumak için din ve devlet kurumlarını bir baskı aracı olarak yeniden yapılandırması ile bildiğimiz tarzda din ve devlet kurumları ortaya çıkmıştır. Hırsızlık, ilk ve asıl olarak egemen sınıfın elinde tuttuğu zenginliğe karşı bir davranış biçimi olmaması için yasaklanmış ve cezalandırılmıştır.
Kaynaklar
- Friedrich Engels. (2021). Ailenin, Özel Mülkiyetin Ve Devletin Kökeni. ISBN: 978-975-7399-04-9. Yayınevi: Sol Yayınları. sf: 256.
- Zubritski, Mitropolski, Kerov. (2021). İlkel Topluluk - Köleci Toplum - Feodal Toplum. Yayınevi: Sol Yayınları. sf: 231.