Puan Ver
Puan Ver

Sorgulamak ne işe yarar? İnsan hayatını, evreni, olayları sorguladığı zaman eline ne geçiyor? İnsan neden sorgulama ihtiyacı hissediyor?

Sorgulama insanın merak güdüsünden kaynaklanmaktadır. İsteseniz de istemeseniz de sorgularsınız. Beyin sürekli bir anlama gayreti içerisindedir. Bu nedenle anlam veremediği konulara takılır ve o konular hakkında daha fazla malumata (information) sahip olmak ister.

Beynin bu davranışı bir bilgi-işlem makinesi olmasından kaynaklanmaktadır. Bilgi işlem süreçleri Entropi yasalarına tabiidir ve evrende Entropi (Düzensizlik) sürekli arttığı için beyin düzensizliği azaltmaya çalışır. Azalan düzensizlik bilme sonucuna sebep olur.

Yani merak olayı sizinle ilgili değil daha çok fiziksel bir bilgi-işlem bir sürecidir. Kaynağı okuyabilirsiniz.

1. Journals.plos Beyin Entropisi ve Zeka

“DNA'nın gerçek büyüsü, arada bir hata yapıyor olmasıdır. Eğer bu özelliği olmasaydı, şu anda halen oksijensiz solunum yapan bakterilerdik ve müzik üretemiyor olurduk.”
Lewis Thomas