Sorulara Dön
Biyoloji & Genetik

Sizin, kardeşiniz ve ebevenyleriniz arasında dna olarak nasıl bir fark ve benzerlik bulunmaktadır (sekans form dizilim)?

Eşeyli üreyen canlılar arasında mayoz bölünme, ebeveyn ve çocuk arasındaki genetik olarak hem farklılıkları hem de benzerlikleri açıklamaya yarayan biyolojik bir süreçtir. Biz insanlar olarak 46 kromozomumuzdan 23 tanesini anneden ve 23 tanesini babadan alırız, bu klasik açıklamanın bir başka yorumu şu şekildedir: İnsanlar diploit canlılardır ve her bir gen için hücrelerinde iki farklı kopya yani "allel" bulunmaktadır ve bu allellerden biri anneden diğeri ise babadan gelir. Kardeşlerimiz için de aynı durum geçerli olduğundan kardeşlerimizle de ebeveynlerimiz kadar benzerlik gösteririz. Fakat benzerlikler kadar farklılıkların da açıklanması gerekir, farklı fenotipik özelliklerimize yol açan durum mayoz bölünmenin bir safasında gerçekleşen krossing over denen bir süreçtir ve bu süreçte gamet ana hücrelerinde genler "karılır" ve farklı gen kombinasyonları sonuç olarak farklı fenotipler oluşmasına yol açar. Ayrıca embriyonik gelişimin erken safalarında meydana gelen mutasyonlar da dizi farklılıklarını açıklayabilir.

Sorulara Dön