Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

P proteinini kodlayan insan genini bakteride ifade edilecek şekilde nasıl klonlayabiliriz? Hangi aşamalar olur?

İlk aşama olarak klonlamayı hedeflediğiniz geni seçmeniz gerekiyor. (Kullanılan primerler,genin yerleştireleceği vektöre uygun enzim kesim bölgelerinin eklenmesi çok önemlidir)

Daha sonraki aşamada restriction enzimleri ve DNA’nın kesim aşamasıdır. Restriction enzimleri ile kesilen genin bir plazmite yerleştirilmesi gereklidir burda dikkat edilmesi gereken bir noktada kesilen genin ve plazmitin saflaştırılmış olması önemlidir. Saflaştırılan gen ve plazmit uygun koşullar sağlanarak birleştirilir. Birleştirilme sonucunda recombinant DNA elde edilir. Elde edilen recombinant. DNA’nın bakteri hücrelerine sokulması gerekir. Bu işlem sonucunda yüzlerce koloni elde edilebilir ve bu yüzden klonlanan vektörün hücrelerden seçilmesi gerekir. Son aşamada ise klonlamanın doğrulanması gerekir. ( otomatize methotlar kullanılır)

Kaynakta daha detaylı olarak klonlama steplerini görebilirsiniz

Puan Ver

“Doğayı olduğu gibi kabullenmeliyiz: Absürt!”