Sorulara Dön
niye bazı dindarlar evrimi reddederken bazıları kabul ediyor?
dine inananların bir çoğu evrimi reddederken bazıları da kabul ediyor ama araştırdığım kadarıyla dinler evrimi reddediyor niye tek bir ortak noktaya varamıyorlar ve dindar bilim insanlarının bazıları da reddediyor ?
Muzaffer Ali Seçilmiş
Muzaffer Ali Seçilmiş Araştırmacı Homosaphiens

Çünkü bazıları ademi cennetten kovulan ve dünyanın yaratılma sebebi olan ilk insan olarak kabul ediyor ama bazıları ise ademi insan topluluğunun başına gelen ilk peygamber olarak kabul ediyor. Şahsi görüşüm ise din evrimle çelişir çünkü eğer insan topluluğuna gönderilseydi havvaya gerek yok ayrıca 40 çocuk söylemleride var yani bana ikinci görüştekiler dini eğip büküyor gibi geliyor ha ayrıca ademin evrilen ilk insan olduğunu varsaysak evrim bu şekilde işlemiyor ne yazıkki ilk insan, ilk inek gibi kavramlar yok ayrıca insan toplumunun başına gelecek adamı ilk başta cennete koyup kovulmasını beklemezsin.

1. Muhammed Mustafa. Adem (As) Ile Ilgili Ayetler. (02 September 2021). Alındığı Tarih: 02 September 2021. Alındığı Yer: Kuran&Meali | Arşiv Bağlantısı

''Dinler evrimi reddediyor'' demek o kadar basit değildir, doğrusu o kadar basittir ancak kimilerinin hoşuna gitmez. Benim objektif gerçek ve yol gösterici olduğuna inandığım kitap basit biyolojik bilgiler ile tutarlılık göstermiyorsa pek de mutlu olmazdım. Söz konusu biyolojik bilginin gerçekliğinden eminsem, yani onu inkar etmeyecek/edemeyecek isem değiştirmem gereken kitaptır, yani dindir.

Reddedenler, basitçe dürüst davranmaktadırlar. İslam özelinde konuşursam, dinleri gerçekten de evrimi reddeder. Ayetler Adem'in topraktan yaratıldığını söyler, o hâlde topraktan yaratılmıştır!

''Andolsun, biz insanı kuru bir çamurdan, şekillendirilmiş bir balçıktan yarattık.'' (Kuran 15:26)

Bu Reklamı Kapat

''İblis dedi ki: 'Ben, kuru bir çamurdan, şekillenmiş balçıktan yarattığın insan için saygı ile eğilemem.' '' (Kuran 15:33)

''The Prophet (ﷺ) said, 'Allah created Adam in His picture, sixty cubits (about 30 meters) in height.' ''

Evrim insanın kuru bir çamurdan ve şekillendirilmiş bir balçıktan geldiğini ve 30 metre boyunda insanlar olduğunu söylemiyor ise, ki söylemiyor, o hâlde yanlış olan evrimdir. Aslında bakacak olursanız mantıklı pozisyon budur. Eğer dininizden şüphe etmenizi gerektiren bir şey yok ise, kusurlu insanlar tarafından bulunan bilgilerin kusursuz bir Tanrının ilettiği bilgileri çürüteceğini düşünmezsiniz.

Bu Reklamı Kapat

Kabul edenler, ya sizi ya da kendini (genellikle ikisi de) kandıran insanlardır. Her canlının sudan yaratıldığını söyleyen ayeti alır, abiyogeneze sokar, oradan tek bir teoriyi itina ile seçer, mucize iddiasını da bir güzel yedirir. Yetmez; iddiasında ne diğer abiyogenez teorilerinden bahseder ne de diğer tefsirlere en ufak değer verir.

Tabii böyle yapınca geçmişteki tefsirleri de, konu ile alâkalı hadisleri de ya tamamen, ya da kısmen (hoşuna gitmeyen kısımları geçerli bir sebep göstermeden ayıklayarak) görmezden gelmek zorunda kalırlar. Örneğin Sahih Müslim'deki hadisler Adem'in tüm insanlığın babası olduğunu, ve bir Cuma günü yaratıldığını söyler [burada ve burada]. Nası' evrimle uyumlu göstereceksin? Tabii ki, evrimle uyumlu göstermen gerekmediğini iddia ederek. ''Bu hadisler gerçek değildir!'' -Niye? Niyesi yok. Evrimle uymadı.

Asıl problem dinin yeteri kadar açık olmamasında mıdır yoksa insanların bu dinden kolay kolay vazgeçmeyecek olmasında mıdır bilemiyorum. Ancak arkadaki motivasyon açıktır, dini bu şekilde ''modern'' temsil etmek güzel bir ekmek teknesidir ve dinden vazgeçmeye çok hevesli olmayan bilimsever insanlar için müthiş bir daldır.

Sorulara Dön