Puan Ver
Puan Ver

Nereden başlamalıyım?

Evrenin oluşumu, big bang teorisi gibi konuları araştırmak istiyorum. Hangi kitapları okumamı önerirsiniz?

Evrenin Kısa Tarihi - Joseph Silk

Zamanın Kısa Tarihi - Stephen Hawking

Kozmos - Carl Sagan

Büyük Tasarım - Stephen Hawking

Şahsi olarak, araştırmaya başlamadan önce, hayata bakışın değişmesi gerekir. Şu ana kadar araştırmamış olmaya neden olan bakış açısı değişmeden, sadece bilgiyle değişim zor olacağı için, alınacak bilgiye hazır hale gelmek de bir sorumluluktur.

Bunun için de öncelikle Holografik Evren, Güce Karşı Kuvvet gibi hayata bakışı değiştirecek temel kitapların anlaşılmış olması gerek. Okunmuş değil. Anlaşılmış olması gerek.

Dostum bence Temel Kuramsal Fizik konularına biraz gözatıp istediğin yerden başlamalısın çünkü astronomi çok geniş çaplı ve ilgi çeken bir dal. Tabi ki belli bir sıralama ile başlaman anlamana daha çok yardımcı olur fakat biraz daha içine girince anlayacaksın birşey öğrendikçe dahada bilgi açlığı çekiyorsun olay biraz daha içinden çıkılmaz hale gelince sıralamanın pek bir önemi kalmamış olacak sadece okuduğun kaynakların güvenilir olduğuna emin olman yeter zamanla kendini tamamen içinde bulacaksın.Hayatta eğlenmeye ve öğrenmeye değer birşeyler arıyorsan kesinlikle astronomi ile birlikte bolca kuantum fiziği okumanıda tavsiye ederim o zaman herşey kafanda çok daha net oturacak.

“Eğer Hiroshima ve Nagasaki'yi öngörebilecek olsaydım, denklemimi 1905'te yırtıp atardım.”