Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Mükemmel bir şekilde yaratıldıysak bu sırt ağırısı nerden geliyor?

Semavi dinlere göre insanlık mükemmel bir şekilde yaratılmıştır ancak evrim ağacının youtube kanalında izlediğim vidyolarda insan evriminde, insan omurgasının kusurlu olduğu ve hastaneye giden hastaların çoğunlukla sırt ağrısından muzdarip olduğu bilgisini öğrendim. Umarım aorumu anlamışsınızdır

Evrende kusursuzluğun olamayacağını bir süredir biliyoruz.

Ancak dünya habitatındaki türlerden birinin sırt ağrısı üzerinden canlı biyolojisinin mükemmel (!) olup olmadığı hakkında çıkarımda bulunamayız. Böyle bir bulgudan yola çıkarak insan biyolojisi mükemmel (!) değildir önermesini ortaya atabilen (bu sonuca varan) bir zihniyetin, sırt ağrısı olmayan bireyler üzerinden de insan biyolojisinin mükemmel (!) olduğu sonucunu çıkarabilmelidir. İçsel olarak tutarlı kalabilmek için.

Anlıyoruz ki, inanmak istediklerimize inanıp, reddetmek istediklerimizi reddediyoruz. Bunlar bizim uydurma sonuçlarımız. Gerçek ile arasında çocuksu bakış açımız var.

Aynı şekilde varoluşu yorumlamada tasarımcı argümanını kabul etmek için ya da reddetmek için yeterli geçerli bir argüman olarak kabul edilemez.

Gerçekle aramızdaki zihinsel mantıksal duygusal bariyerlere odaklanmadan varoluş yorumumuzu inşa etmeye çalıştığımızda kendimizle savaşıyoruz farkında olmadan.

Puan Ver

“60 yıl önce her şeyi biliyordum. Şimdi hiçbir şey bilmiyorum. Eğitim, cehaletini yavaş yavaş keşfetmektir.”
Will Durant