Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Merhaba, arkadaşım kuantum fiziği hakkında yanlış fikirlere sahip besin frekansları - hastalık frekansları evrene mesaj vs. Nasıl anlatabilirim?

Kuantum fiziği nedir? Ne değildir?

Kuantum fiziği atom ve atomaltı parçacıklar üzerinde araştırmalar yapan, bu parçacıkların yapısını ve özelliklerini keşfetmeye çalışan bir bilim dalıdır. Kuantum fiziğinde, bizim klasik fizikte görmeye alışık olmadığımız olayların (kuantum sıçraması, dolanıklık, süperpozisyon gibi) gerçekleşmesi sebebiyle çoğu insan bu olaylara olağanüstü anlamlar yükleyerek ve çarpıtarak inanılması güç derecede saçma safsatalar oluşturmuşlardır. Şahsen ben, bu tür kuantuma aşırı anlam yükleyen insanların az sayıda olduğunu düşünüyordum ancak sorunuzu araştırmak için internete ''kuantum ve enerji'' yazarak arattım ve gerçekten hatırı sayılır derecede fazla video bu konu hakkında insanları yanlış bilgilendiriyor. Cevabımın başında da dediğim gibi kuantum gibi sıradan insanların anlaması zor olan ve havalı bir ismi olan bu bilim dalının tek misyonu atomaltı parçacıkları incelemektir. Başına ''kuantum'' kelimesi getirilerek bilimsel bir dayanağı varmış gibi gösterilen ''kuantum ve sağlık'', ''kuantum enerjisi'' gibi başlıkları gördüğünüz veya duyduğunuz yerden kaçmanızı öneriyorum. Kaynaklarda bıraktığım videoda da bir felsefe profesörü olan Caner Taslaman güzel bir cevap vermiş. Kendisinin düşüncelerine genellikle katılmasam da bu videodaki düşüncelerinde tamamen haklı.

1. Youtube

“Veri, bilgi değildir. Bilgi, kanaat değildir. Kanaat, bilgelik değildir. Bilgelik, gerçeklik değildir.”
Robert Royar