Evrim Ağacı Soru & Cevap
-1
Puan Ver

Medem ki evrende bizden daha ileride (daha gelişmiş)milyonlarca medeniyet varsa,neden hala karşılaşmadık veya karşılaştık da bizden mi gizleniyor?

Merhabalar Serdar Coşgun

Bizden daha gelişmiş medeniyetler daha bulunmadı yada bir izine daha rastlanmadı. Yani binlerce gelişmiş medeniyetin olması sadece tahmin. Oyle olmayabilirde, olmayabilirde.yani bu onermenin bir gerceklik payı yok. Gecen evrim agacı da bir yazı okumuştum, bize en yakın 10 milyon yıldız incelenmiş medeniyetten iz yok.

Varsa açıkcası karşılacagımız da dusuk bir ihtimal. Çünkü galaksi hareketleri çok hızlıdır. Hatta bazı galaksiler ışık hızından bile hızlı birbirlerinden uzaklaşır. Yani evren 42 milyar ışık yılı genişlikte(tahminen), ama evrenin yaşı 13 milyar. Albert Einstein'ın kimse ışık hızından hızlı hareket edemez sözünün, doğru olduğunu varsayarsak, bize galaksiler arası seyahat etmesi aşırı uzun sürer binlerce belki milyonlarca yıl sürer. O yuzden kendi galaksi iz dısından gelmesi cok zahmetli olur. Kendi saman yolu galaksimiz de bile 200.000 ışık yılı uzunlukta yani kendi galaksimizde bile iletişim yada yolculuk hem çok zahmetli hem çok uzun süreli olur. Yani demem o ki varsa bile ulaşmamız mevcut bilgimizle çok zor.

1. Link

“Ahlaklı bir birey, geçmişteki hareketleri ve güdüleri üzerine kafa yorup, bazılarını doğru bulup diğerlerini kınayabilen kişidir.”