Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Kendini oktete tamamlamış bir atom bir elektronu onu yörüngesine(orbital)katmaksızın kendisiyle beraber sürükleyebilir mi?

Kastettiğiniz durum , bileşik içerisinde farklı elektriksel değerlik almaktır ve bu da elektronegatiflikle ilintilidir. Bir bileşikte ilgili atomumuz etrafındaki çekimden dolayı elektronlarını kendine yakın tutamayarak kısmen pozitif kalabilir ve bu elektron almasını sağlayabilir. Bu durum , bağlarının düzenlenmesine ve elektron ortaklaşmalarının değişmesine yol açabilir.

Örneğin bir karbon bileşiği , başka bir bileşikle karşılaşıp ona tutunabilir. (Karbonun elektronlarına uzak yada yakın olmasına bağlı olarak başka bileşiğin kısmen negatif/pozitif yönlerine yakınlaşması - ki bu bir elektrostatik çekimdir) Böylelikle o bileşiğin bir atomuyla kendi çevresindeki bir atom/atom grubu değiştirilebilir ve yeni oluşan bileşik farklı yük düzeyindeki atomlarla elektron ortaklaşması yapar. Karbon bileşiklerinin -1 -2 -3 gibi negatif yük değerinden daha negatif yük değerine geçebildiği asit -> aldehit , aldehit -> alkol geçişlerine göz atabilirsiniz , mekanizma bahsettiğim gibidir ve doğrudan serbest negatif yüklü bir atomun daha da elektron alması gibi bir olay yerine hazır bağlardaki elektron yoğunluğunun konumuna endeksli bir kısmi elektrostatik kuvvetlerin etkileri söz konusudur. Yani elektrostatiğe ters düşmez.

Puan Ver

• Yazar Yok. Yükseltgenme Seviyesi , Vikipedi (İng.). (22 Nisan 2020). Alındığı Tarih: 22 Nisan 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Kuyruksuz maymunlar, insanlar ile o kadar çok sayıda ortak özelliğe sahiptirler ki, onların da haklarını insanlarınki gibi korumamız şarttır.”