Evet, elbette.
Mizah, korku gibi türler, sanatseverin tepkileri üzerinden anlam bulan edebi türler. Güldüren her şey mizah, ürküten her şey korkudur. Tür, izleyicinin yaşadığı deneyim üzerinden anlam kazanır. Gülmezsen kötü mizahtır, korkmazsan kötü korkudur, gayet basit. Ama türlerin hepsi böyle değil. Yani bilimkurguda, tarihselde, westernde öykünün içeriği türü belirler. İzleyici bilimkurgu izleyerek bilgilenebilir de, eğlenebilir de, heyecanlanabilir de. Üreten bunu her zaman yönlendiremez. O sunar, tepki izleyiciye kalır. Ama mizah ve korkuda böyle değil.
Buna göre siz bilimkurgu yaparak da, drama yaparak da, korku yaparak da, yani içeriği istediğiniz kadar değiştirin, komik olmayı hedefleyebilirsiniz. Buna göre eğer insanları güldürmek için gerçekte üzücü olan olayları güldürücü biçimde düzenler iseniz bu kara mizah olur. Sayısız örneği var. Bir kişinin açlık çekmesi üzücüdür. Ama Chaplin, açlıktan ayakkabısını yemeye niyetlenirse bu komik olur. E hani açlık üzücüydü? Mesele içeriği nasıl biçimlendirdiğiniz. Shakespare'den Chaplin'e, Terry Gilliam'dan George Carlin'e sayısız sanatçı gerek metinle, gerek filmle, gerek ayakta komedi ile kara mizah yapmıştır ve başarılı olmuştur.
Temel ayrım, ilgilendiğiniz konunun, izleyicide nasıl bir duygu yaratmasını istiyorsuunz? Aynı öyküyü hüzünlendirmek için de güldürmek için de anlatabilirsiniz. Dramatik bir öyküyü güldürücü biçimde anlatırsanız da bu kara mizah olur. Ağlanacak hale gülmek de budur zaten. Ve bu da ayrı bir ustalıktır.