Puan Ver

Kara deliklein içerisinde ne var?

Puan Ver

Karadelik aslında elle tutulur bir madde değildir ve içi de yoktur aslında. Ölmüş bir yıldızın ruhu benzetmesi yapılabilir karadelikler için. Yani bir yıldız ömrünü tamamlayıp maddesel olarak dağıldığında yıldızın bulunduğu konumdaki kütleçekimi bozulmaz ve madde olmadan kütleçekimi gözlemlenir. Olay ufku vardır karadeliklerin ve bu olay ufkundan geçip de fiziksel bütünlüğünü koruyabilecek bir şey yoktur. Bu sebeple karadeliklerin içinde (olay ufkunun ötesinde) bizleri neyin beklediğini hiçbir zaman bilemeyiz. Bununla ilgili bazı teoriler vardır. Bir teoriye göre karadelikler çektikleri maddeleri evrenin başka bir yerinde bir beyaz delikten çıkarır. Karadeliğin yuttuğu ışık da beyaz delikten çıkacağından ismi beyaz delik olmuştur. Einstein-Rosen köprüsü veya solucan deliği diye adlandırılan yapı da bu şekilde çalışır. Teoriye göre karadelikten giren nesne bir solucan deliğinden geçerek beyaz delikten çıkar.

“Eğer görelilik teorim ispatlanırsa Almanya beni Alman ilan edecek, Fransızlar ise Dünya vatandaşı... Yanlışlanırsa Fransızlar beni Alman ilan edecek, Almanlar ise Yahudi...”