Sorulara Dön
Teoloji & Din Felsefesi

İnsanlar ve evren kendiliğinden oluşmuş olabilir mi?

Yani kafamda şimşekler çakıyor bi yandan olabilir bi yandan olamaz gibi konuya aciklik getirirseniz çok sevinirim :)

Bu tip sorular sorarken, önce kafanızda çakan şimşekleri durdurmaya çalışmanızı ve olan biteni sakince değerlendirmenizi öneririm. Eğer bu tip soruları, gerçekleri öğrenmek ya da fark etmek amacı ile sorarsanız tarafsızca elimizdeki verilere bakmamız gerekir. Yok eğer bu soruyu gerçekleri fark etmek değil de bir anlam bulmaya yönelik soruyor iseniz bir cevap bulmanız ya da gerçeklere ulaşmanız olanaksızdır. Çünkü bu durumda, gerçeklerden rahatsız olursanız kendi gerçekliğinizi yaratmaya ve sizi manevi olarak mutlu edecek yalanlara inanmaya başlarsınız.

Buradaki "kendiliğinden" kelimesi son derecede belirsiz bir kelime. Kendiliğinden ne demek? Bu kelimenin kullanılmasındaki esas kasıt evrenin kendi iç varlığı ile oluşmuş olması gerçeği. Evreni meydana getiren toplam madde ve enerji miktarı sıfırdır. Ne demek bu? Evren kapalı bir sistemdir. Evren ortaya çıkarken dışarıdan bir etki, bir enerji, bir güç, bir madde kullanılmamıştır. Yani 0 (sıfır) bir hiçlik, yokluk ifadesi ise ve biz hiçliği ve yokluğu 0 ile anlatıyorsak evren (+5) + (-5) tir. Ortada bir rakam ve büyüklük var gibi görünüyorsa da artı beş ile eksi beşi toplarsanız sonuç 0 olur. Evrende devasa büyüklükte pozitif yüklü enerji ve madde var. Yıldızlar, galaksiler, gezegenler vs. Ama evrenin yaklaşık %70'ini karanlık enerji oluşturuyor ve bu enerji negatif bir enerji. Yani evrendeki tüm pozitif enerji ve madde ile kazanlık enerjiyi toplandığınızda sonuç sıfır çıkıyor. Buna göre biz bir yemek yaparken nasıl çeşitli malzemeler, emek ve pişirme gibi madde ve enerjileri bir araya getiriyor isek evrenin ortaya çıkışında böyle bir hammadde ya da emek ya da enerji yok. Bu gerçeği anlamak ve kabullenmek gerekiyor. Ve bu durum da bizi, evrenin tamamen kendi iç dinamikleri ile oluştuğu sonucuna ulaştırıyor.

Konu ile ilgili daha ayrıntılı anlatım ve açıklamalar için Stephen Hawking'in Büyük Sorulara Kısa Yanıtlar kitabını okumanızı öneririm.

Sorulara Dön