Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Insan vücudunu oluşturan tüm maddeleri versek bilim insanları bi insanı yapabilir mi? Eğer yapamazsa neden yapamaz? Yaparsa bugüne kadar yapıldı mı?

2010 yılında 40 milyon ABD Doları gibi bir finansmanla ilk Sentetik minimal hücre yapıldı. Syn3.0. Bu sentetik hücre sadece 473 gene sahip (E. coli 4000-5000, insanda ise 20.000 gen var).

Araştırmacılar bilgisayarda dizayn ettikleri bu gen dizilimiyle 473 genlik genetik materyali çekirdeği çıkarılmış bir bakteri içerisine kouarak bir bakteri ürettiler. Bu bakteri sadece hayatta kalabiliyor ve kendi kendine bölünebiliyor. Çok yavaş bölünüp çoğalabiliyor fakat. Ve bu 473 temel genden 2/3ünün tam olarak ne işe yaradığı da tam bilinmiyor.

Bu çalışmayı yapanlar Mikoplazma ile çalışmış ama başka bir grup E. coli üzerinde çalışıyor. E. coli daha hızlı bölünebilen bir bakteri.

Bu çalışma dahi etik üzerine birçok tartışmayı beraberinde getirdi. Çok da maliyetli.

Laboratuarda üretildiği için M. laboratoryum ismi verilmiş.

Puan Ver

• M. Laboratoryum. Sentetik Bakteri. (04 Kasım 2010). Alındığı Tarih: 02 Kasım 2020.

“Evrim, sadece nereden geldiğimizle ilgili bir hikaye değildir. Aynı zamanda, yaşamın merkezinde yer alan epik bir şiir gibidir.”
Kenneth R. Miller