Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Homoseksüelliğin genetik mi değil mi? Bulduğum bir kaynak genetik olmadığını tedavi edilebildiğini söylüyor. Nasıl doğruluğunu anlayabilirim?

Dr robert spitzer adında bilim alanında çalışan kişi homoseksüelliğin tedavisi olduğunu söylüyor.

Yapılan çalışmalar, 8. kromozom üzerinde bir "gay geni" tespit etmiştir. Sonrasında cevap aramaya başladıkları soru, neden popülasyonumuzda  bu kadar eşcinsel olduğudur. Eşcinsel bireyler daha az yavruya sahip olduğu halde, evrimsel süreçte bu varyantların nasıl yok olmadığıdır.

Evrimsel genetik bu konuyu dengeli polimorfizm ile açıklar. Bu, belirli çevrelerde dezavantaj gibi görülen alellerin bazı diğer şartlarda avantaj sağlaması durumudur. Dengeli polimorfizmin bir alt başlığı olan cinsel olarak zıt genler durumu ise, eşcinselliğin açıklamasında kullanılabilir: bu genler, bir cinsiyette evrimsel uyum başarısını arttırırken, diğer cinsiyette etkisiz olabilir veya olumsuz etkiye sahip olabilir (hatta ölümcül olabilir). İşte gay genlerinin de böyle olabileceği düşünülmektedir. Belki de bu genler, dişilerin erkeklerle daha erken çiftleşmesini tetiklemekte ve daha fazla çocuğa sahip olmasını sağlamaktadır. Eğer ki bu bireylerin kız kardeşleri, anneleri ve teyzeleri bu genlere sahip daha fazla yavru yaparsa, gay erkeklerin daha az çocuk sahibi olmasının olumsuz etkisi dengelenmiş olur. Böylece erkeklerde eşcinselliğe neden olan gen, popülasyondaki toplam çiftleşme oranlarını arttırarak evrimsel uyum başarısını arttırıyor olabilir.

Eğer ki bir popülasyondaki on binlerce bireyde dişi-sevme ve erkek-sevme alelleri evrimsel bir mücadele içerisindeyse, popülasyonumuzda çok sayıda varyantın olması kaçınılmazdır. Çevresel etkilerin de eşcinsellikle ilişkilendirildiği göz önüne alınacak olursa, bu genlerin ve varyantların spesifik olarak hangileri olduğunu tespit etmek çok zor bir iştir.

Eşcinselliği çeşitli hastalıklara benzetmekten ziyade, "boy uzunluğu" gibi bir özelliğe benzetmemiz gerekmektedir. İkisi de belki de binlerce genin varyantlarından etkilenmektedir. Üstelik ikisinde de çevresel faktörler de sonucu kökünden değiştirebilmektedir.

YAZININ TAMAMI İÇİN LÜTFEN KAYNAKTAKİ LİNKİ OKUYUNUZ.

Puan Ver

• Yazar Yok. Eşcinsel Genlerinin Evrimsel Analizi: Eşcinselik Tercih Mi, Genetik Mi?. (06 Temmuz 2019). Alındığı Tarih: 06 Temmuz 2019. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Bilim ve sanat, bir kuşun iki kanadı gibidir. Bu iki kanadı kullanabilen toplumlar uçar ve özgür olurlar. Uçamayanlar ise tavuk olur... 'Tavuk toplum', önüne atılan bir avuç yemi gagalarken, arkadan yumurtalarının alındığının farkında bile olmaz!”