Puan Ver

Herhangi bir fizik yasası tanrı’yı bağlayabilir mi?

Kerem cankoçak evrim ağacındaki “tasarlanamayan evren” yayınında evrenin yaratılmış olsa bile tasarlanamayacağı çünkü kuantum fiziği yasalarına göre bunun mümkün olamayacağını söyledi. Acaba herhangi bir fizik yasası tanrı’yı bağlayabilir mi?

Puan Ver

oncelikle termodinamigin 2. yasasiyla tanrinin bir alakasi yoktur. "tanri duzeni koruyamiyosa tanri degildir." bir arguman degildir. entropi ancak tanrinin zaman anlayisi olabilir.

teistik tanri modellerinde evreni yaratan "tanri" zamandan ve mekandan muaf; kendini üstün goren bi yapidadir. bu da onu bizim bulundugumuz uzayin disinda ayri bir uzayda var yapar. dolayisiyla varsa da bizim fizik kurallarimiza bagli degildir.

termodinamiğin 2. yasası entropinin sürekli arttığını söyler eğer tanrı varsa evrenin düzenini korurdu. Ancak düzensizlik sürekli artıyorsa düzeni korumaya gücü yeten bir tanrı yoktur. sanırım tanrı ile ilişkili tek yasa buydu

“Doğada yaşam mücadelesi olduğu için bizim de böyle yaşamamız gerektiğini söyleyenlere asla aldanmayın. Birçok hayvan birbirini eleyerek veya her şeyi kendilerine alarak değil, işbirliği ve paylaşım ile hayatta kalır.”