Evrim Ağacı Soru & Cevap
-1
Puan Ver

Güneş hareket etmekte midir? Eğer ediyorsa belli bir yörüngesi var mı?

Teşekkür
Hatırla (1)
Takip

Öncelikle şunu söyleyeyim, evrende hiç bir gök cismi hareketsiz değildir. En küçüğünden en büyüğüne kadar hepsi hareket halindedir.

Güneşimiz de, diğer gök cisimleri gibi hareket eder. Hem kendi ekseni etrafında döner, hem de samanyolu galaksisinin bir parçası olarak, galaksimizin merkezi etrafında bir yörünge çizer.

Kendi ekseni etrafında ortalama 27 günde bir turunu tamamlar. Güneş katı bir cisim olmadığından, kutupları ile ekvatoru farklı sürelerde dönüşünü tamamlar, o yüzden ortalama bir rakam kullanılır.

Galaksimizin etrafındaki dönüşünü ise, 230 ile 250 milyon yıl arasında tamamlayacağı düşünülmektedir. Bu dönüş esnasında, yıldızımız, bütün sistemi de kütleçekim etkisiyle peşinden sürükler.

Güneşin, galaksimizin etrafındaki dönüşü sırasında, ayrıca aşağı yukarı da bir hareketi vardır. Atlıkarınca gibi. Bu hareket ise ortalama 75 milyon yıl sürer.

Bunların tamamını bırakıp, daha makro ölçekte bakacak olursak, Samanyolu gökadası, Virgo (Başak) süperkümesinin bir üyesidir ve süperkümenin çekim gücü etkisi altında oraya doğru sürüklenir. Güneşimiz de dahil bütün samanyolu, Virgo süper kümesine doğru hareket eder. Gerçi oraya varamadan Andromeda galaksisi ile çarpışmış olacağız.

Puan Ver

“Kendime her gün belki yüz defa, yaşantımızın başkalarının emekleri üzerine kurulu olduğunu, onlara olan borcumu ödeyebilmek için daha çok çalışmam gerektiğini hatırlatıyorum.”