Puan Ver
Puan Ver

Fermi paradoksuyla ilgili olarak uzayda varolan canlılar bizim ölçü birimlerimiz karşısında çok büyük ya da çok küçük olabilir mi?

Bahsettiğimiz canlıları hücre ve beden boyutlarının bizim ölçü birimimiz karşısında çok küçük olduğu için fark etmiyor olabilir miyiz? Aynı şekilde biz bir gezegen üstünde yaşam ararken bu canlılar galaksilerden bile büyük olabilir mi? Kendi hücre ve medeniyet boyutlarımızı ele aldığımız için onları ihmal ediyor olabilir miyiz?

Evet bu olası bir durum. Belki de Kardashev Skalasında tip-3 bir medeniyet haline gelmiş ve galaksilerden enerjilerini elde ediyor olabilirler. Belki de düşündüğümüz canlı formlarında çok daha farklı bir canlı formu da olabilir. Ama belkide büyük filtreden geçememiş ve filtre onları elemişte olabilir. Belkide kim bilir bizi takmıyor bile olabilirler. Ancak biz evrende farklı yaşam formları ararken bir sonuca varabilmek için bütün bu olasılıkları bir süzgeçten geçirmemiz gerekir. Aksi taktirde bu arayışımız normalinden çok daha uzun sürer. Ayıklama yapmamız gerekiyor. Bu ayıklamayı da dünyada ki yaşamın başlamasını baz alarak yapıyoruz. Ama belkide farklı bir biçimde yaşam başlamış ve dediğin gibi devasa büyüklüklere ulaşmış olabilirler. Bu fikirler aklımızın bir köşesinde dursun ancak araştırma yaparken daha rasyonel ve tutarlı olmak açısından elimizdeki veriler doğrultusunda hareket edelim.

1. Evrim Ağacı Fermi Paradoksu ve büyük filtre sorunu.
  2. Evrim Ağacı Medeniyetimiz Kardashev Skalasında hangi noktada?

“Sorgulanamayan cevaplardansa, cevaplanamayan soruları tercih ederim.”