Sorulara Dön

Evrimsel psikoloji alanında içeriği güzel kitaplar önerebilir misiniz İngilizce olması sorun değil.

1,153 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
  • Raporla
Cevap
Ulaş Özdemir
3,031 UP
Okur

) sperm wars (sperm savaşları) - robin baker

şu yaşıma kadar okuduğum en iyi kitaplardan biridir. hayat kurtarıcı bilgiler içeren bir robin baker kitabı. evrimsel biyoloji hayat kurtarır.

2) baby wars (bebek savaşları) - robin baker ve karısı

sperm wars'ın yazarı evrimsel biyolog robin baker'ın eşi elizabeth oram'ın katkılarıyla yazdığı ikinci kitabı. kitapta hamilelik süreci, çocuk büyütme, ensest, taciz gibi aile çatışmalarının dinamikleri bilimsel perspektiften, sıradan bir okurun anlayacağı düzeyde işlenmiş. tabi bunu okumadan önce sperm savaşları'nın okunması daha faydalı olur.

3) evolutionary psychology / 4) the evolution of desire - david buss

kim ki psikoloji alanına giriş yapmak ister, bu alanın temel dinamiklerini anlamak ister; en önemlisi hayata psikolojinin bakış açısıyla bakmak ister: yapacağı ilk iş ingilizce öğrenip bu herifin evrimsel psikoloji ders kitabını okumaktır.

5) the mating mind (sevişen beyin) - geoffrey miller

neden gitar çalan erkeklerden daha çok hoşlandığımız veya basketbol takımındaki erkeklerin neden kızlar tarafından daha çok beğenildiği gibi durumlara beynimde makul mantıklı kabul edilebilir bir açıklama sunduğundan, elimden düşürmeden metroda otobüste amfide okuyup bir de üstüne başlığı yüzünden gelenin geçenin kötü bakışlarına maruz kalmama sebep olan gene de muhteşem kitap...

6) spent (tüketimin evrimi cinsiyet, statü ve tüketim) - geoffrey miller

geoffrey miller'ın 21. yüzyıl tüketim çılgınlığını evrimsel bir yaklaşımla açıklamaya çalıştığı kitap.

7) why women have sex (kadınlar neden seks yapar) - david buss ve bir kadın yazar

david buss'a göre erkekler ve kadınlar eş tercihlerini hala evrimsel bazı kurallara göre yapmaktadır. erkekler doğurganlık ihtimali yüksek olan kadınları tercih etmektedirler.

Bu Reklamı Kapat

fakat son yıllarda buss sosyal kültürel konulara da vurgu yapmakta, erkeklerin kadınlarda aradıklarının değişmediğini ama kadınların erkeklerde aradıkları niteliklerin özünde aynı kalmakla görünümünde değişiklik olduğunu söylemektedir. buna göre artık soyun devamı için gerekli özelliklere erkeğin bakım sağlayacak parasının olması, sosyal gücünün bulunması gibi faktörler de eklenmiştir.

görüşleri çok sıkı bir tartışma konusudur.

z

8) the naked ape (çıplak maymun) - desmond morris

Bu Reklamı Kapat

hayata bakış açımı değiştiren kitaplardan ilkidir. antroposentrik bakış açısını altüst eden fikirleri ile hediye edilecek kitaplar listemde ilk yerini korur.

çıplak maymun ismini şöyle açıklıyordu yazar:

dünya yüzeyindeki tüm canlıları türler arası yakınlık ve akrabalık ilişkilerine göre dizsek ve her türün bir örneğini masanın üzerine koysak, insanı nereye koymamız gerektiği şüpheye yer bırakmayacak şekilde çok açıktır. primatlar takımında şempanzelerin yanlarına. yine de yerine bu kadar uygun olmasına rağmen bir şey çok fena şekilde sırıtır, sağında solunda tüylü tüylü hayvanlar varken, bizim homo sapiens sapiens örneğimiz bariz derecede çırılçıplaktır. eğer bizler insan olduğumuzu bir an için unutursak, ve bu türü yeni keşfettiğimizi varsayarsak bir çeşit maymun olduğu su götürmez bu canlının en yakın akrabalarından ayırt edici en dikkat çekici özelliği (ilk bakışta) çıplaklığıdır. o halde bu türe çıplak maymun adını vermek uygun olacaktır.

9) the red queen (kızıl kraliçe: cinsellik ve insan doğasının evrimi) - matt ridley

evrimsel psikoloji ve cinsel seçilim alanında kült haline gelmiş bir eser, türkçe'ye kızıl kraliçe cinsellik ve insan doğasının evrimi adıyla kazandırılmış. aşağıdaki alıntı kitabın genel bir özeti niteliğinde.

1. Yazar Yok. D&Amp;R. (2 Eylül 2020). Alındığı Tarih: 2 Eylül 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı