Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evrime inanıyorum fakat niçin mars’ta, venüs’te veya bir başka gezegende o gezegenlerin şartlarına uyum sağlayabilecek yaşam formları gelişmedi acaba?

Asdk Mkdo 1

Bilimsel konulara inanılmaz, anlamak temeldir. Evrim, canlılığın başlangıcını tam olarak açıklamaz. Daha çok türlerin çeşitliliğinin sistematiğini ortaya koyar.

Biyolojik organizmalar, karbon temellidir ve karbon bağlarının kurularak kompleks hale geçebilmek için gerekli şartlar vardır. Bu şartların olduğu habitatta yaşam gelişebilir. Diğer gezegenlerde neden canlılık oluşmadı şeklinde bir soru, aslında bizim dışımızdaki her ortamda o ortamın şartlarına uygun canlılık neden olmadı? ile aynı anlama sahiptir. Öncelikle tek hücreli karbon temelli bir yaşamın oluşması gerekir ki, çok hücreli kompleks yapılara evrilecek kadar zamanları olsun, şartlar devam etsin. Bir çok gezegen yıkıcı iklim ve koşullara sahip. Dünya şartlarına benzeyen, ya da canlılığın oluşabileceği ortamlarda farklı organizmalar oluşmuş olabilir. Bilimsel gözlem farklı gezegenler için o kadar kısıtlı ki, sadece olasılıklardan bahsedebiliyoruz. Yani bizden başka tek hücreli ya da kompleks hiçbir canlı yoktur demek doğru olmaz, çünkü bilmiyoruz, gözlemlerimiz yetersiz. Başka zeki varlıklar oluşmuş olsa bile, rölativite etkileri vs nedeniyle bizimle iletişime geçememeleri oldukça muhtemel. (fermi paradoksu)

Puan Ver

“Derin olan kuyu değil, kısa olan iptir.”
Çin Atasözü