Yeni Soru Sor
Sorulara Dön
Barış Coşkun
Üye

Evrenin sınırına ulaşan fotonlara ne oluyor?

Evren büyük patlamadan beri giderek yavaşlayarak genişliyor. Hatta patlamadan hemen sonra genişleme hızının ışık hızının üstüne çıktığı hesaplandı. Bu da ışık hızının bizim evrenimiz içerisinde bir sabit olduğunu kanıtlıyor. Şu an evren ışık hızından daha yavaş genişliyorsa, teorik olarak bir foton evrenin sınırına ulaşabilir.
Toprak Mühendisi

Konu ile ilgili bazı bilgi eksiklikleriniz var, onları tamamladığımızda sorunuzun cevabı kendiliğinden ortaya çıkacak.

Bir kere evren, başlangıcından bugüne yavaşlayarak genişlemiyor. İlk dönemlerde, kütleçekiminin etkisi sebebiyle hızı yavaşlayarak genişlediği kabul ediliyor olsa da bir noktadan sonra karanlık enerjinin negatif kütleçekimi etkisiyle hızı artarak genişledi ve bugün de durum bu. Bu durumu, birden çok araştırmacı birden çok deneyle, kırmızıya kayma denen etkiyle kanıtladılar. Aşağıda vereceğim kaynakta detayları bulacaksınız ki kırmızıya kayma diye aratırsanız başka birçok makale karşınıza çıkacak.

Buna göre de evrenin belirli bölgeleri, başka bölgelere göre ışıktan hızlı genişliyor. Buna göre de fotonlar zaten evrenin sınırlarından daha hızlı hareket etmiyor.

Tüm Reklamları Kapat

Ayrıca ışığın hızı kavramı, evrenin içerisinde geçerli ki zaten evrenin dışı diye bir şey zaten yok. Yani evrenin belirli bir sınırı olsaydı ışık o noktadan ileriye gidemezdi. Belki orada kalırdı, belki geri yansırdı, bunu bilmek mümkün değil. En azından bugün ve oturduğumuz koltuktan.

Umarım açıklayıcı olmuştur. Sağlıcakla.[1]