Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Evren mükemmel midir? Evren kusursuz mudur? Evrendeki her şey belirli bir ince ayara göre mi tasarlanmıştır?

Teistler evrenin mükemmel bir şekilde yaratıldığını, evrenin o kadar ince ayarlarla tasarlandı ki eğer bu kadar iyi tasarlanmasaydı biz olamazdık gibi tezler üretiyorlar. Bir süredir bu konu aklımı karıştırıyor celal şengör gibi bilim insanları evrenin tam bir kaostan ibaret olduğunu savunuyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

Yukarıda güzel bir cevap verilmiş, ben ekstra olarak termodinamiğin ikinci yasası olan "entropi" ile alakalı, Evrim Ağacı'nın ekteki makalesine bakmanı istiyorum. Düzen ve kaos ilişkisini güzel inceliyor.

• Yazar Yok. Entropi Nedir? Büyük Patlama'Dan Kozmos'A Entropi Ve Kaostaki Düzen. (24 Mart 2020). Alındığı Tarih: 24 Mart 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı