Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Evren mükemmel midir? Evren kusursuz mudur? Evrendeki her şey belirli bir ince ayara göre mi tasarlanmıştır?

Teistler evrenin mükemmel bir şekilde yaratıldığını,evrenin o kadar ince ayarlarla tasarlandı ki eğer bu kadar iyi tasarlanmasaydı biz olamazdık gibi tezler üretiyorlar. Bir süredir bu konu aklımı karıştırıyor celal şengör gibi bilim insanları evrenin tam bir kaostan ibaret olduğunu savunuyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

Puan Ver

Yukarıda güzel bir cevap verilmiş, ben ekstra olarak termodinamiğin ikinci yasası olan "entropi" ile alakalı, Evrim Ağacı'nın ekteki makalesine bakmanı istiyorum. Düzen ve kaos ilişkisini güzel inceliyor.

Puan Ver

• Yazar Yok. Entropi Nedir? Büyük Patlama'Dan Kozmos'A Entropi Ve Kaostaki Düzen. (24 Mart 2020). Alındığı Tarih: 24 Mart 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Beni harekete geçiren iki temel düşünce vardır: Dün, yaşam hakkında ne kadar biliyor idiysen, bugün daha fazlasını öğren ve diğerlerinin acısını azalt. Bu düşüncelerin seni ne kadar ileriye taşıdığını görünce şaşıracaksın.”