Puan Ver
Puan Ver

Evren mükemmel midir? Evren kusursuz mudur? Evrendeki her şey belirli bir ince ayara göre mi tasarlanmıştır?

Teistler evrenin mükemmel bir şekilde yaratıldığını,evrenin o kadar ince ayarlarla tasarlandı ki eğer bu kadar iyi tasarlanmasaydı biz olamazdık gibi tezler üretiyorlar. Bir süredir bu konu aklımı karıştırıyor celal şengör gibi bilim insanları evrenin tam bir kaostan ibaret olduğunu savunuyorlar. Siz ne düşünüyorsunuz?

1. antropik ilke

Yukarıda güzel bir cevap verilmiş, ben ekstra olarak termodinamiğin ikinci yasası olan "entropi" ile alakalı, Evrim Ağacı'nın ekteki makalesine bakmanı istiyorum. Düzen ve kaos ilişkisini güzel inceliyor.

“Günümüzdeki hiçbir biyolog 'Evrime Yeni Kanıt' başlıklı bir makale yayınlamaya çalışmaz. Bu konu bir yüzyılı aşkın süre önce kapanmıştır.”
Douglas Futuyma