Puan Ver
Puan Ver

Evren gerçekten var mıdır yoksa beynimizin bir ilizyonu mudur?

Https://boyutdergisi. Blogspot. Com/2019/06/varlk-uzerine-4-beyimizin-icinde-varlk. Html

Sonra Cevapla
Takip Et

Bu sorunun cevabını normal fizik ile açıklamaya kalkar isek evet var. Yüzde doksanını karanlık madde oluşturuyor. Bu madde ile ilgili bilgilerimiz maalesef sınırlı. Eğer sorunu kuantum fiziği ile açıklamak gerekir ise bu biraz karmaşık. Kuantum evreninde normal fizik yasaları işlemez ve kesinlik yoktur ve işin içine biraz felsefede girer. Bir kaç kaynak bırakıyorum en azından temeli oturtabilirsin.

Favorilerime Ekle

Merhabalar sorgulayan dostum. Soruna gelirsek açıkçası bunu Gorgias ın bir sözüyle açıklamak isterim. 'Hiç bir şey yoktur. Olsaydı bile bilemezdik, bilseydik bile anlatamazdık...' . Hiç bir şeyin varlığı kesin olarak açıklanamaz. Bu görüş elbetteki Nihilizm e aittir. Araştırmanı öneririm nihilizmi de. Tabii evren yalan olsa ne fark eder ki yaşamaya devam edeceksin değil mi :) Matrix filmlerini izlemeni ve Descartes in Kötü Cin Teorisine bakmanı öneririm. Sorgulamayı bırakmaman dileğiyle..

Favorilerime Ekle

“Özgürlük yalnızca insanların hükümetlerin çekidüzen verdikleri yerlerde bulunur.”
Woodrow Wilson