Puan Ver
Puan Ver

Evren büyük patlamadan önce sonsuz yoğunlukta ve atom boyutlarındaydı?

Madde yoktan varolmaz vardanda yok olmaz yani şuan daki herşey büyük patlamadan öncesi evrendeki parçaların etrafa saçılması o zaman ölen canlı sayısı doğan canlı sayısıyla orantılı mıdır?

Hayır, canlı oluşma sürecinde tüketilen atomların tek kaynağı ölen canlılar değildir.

Örnek verecek olursam bitkiler (böcekçil bitkiler hariç) yeni bitkiler üretmek için başka canlılardan atom almaz.

Yapısına kattığı atomlar topraktaki su, havadaki serbest karbondioksitten gelir.

Büyük patlamada sonsuz yoğunluk olduğu düşünülüyor.

Ancak, fiziksel bir boyut söz konusu değil. Bir noktadan başlamadığı söylenirken, nokta ifadesi olayı anlatmak için kullanılır. Yoksa nokta-atom vs bir boyut veremeyiz. Çünkü hiçbir şey yok iken başladığı düşünülmekte.

Diğer yandan maddenin artıp azalmamasıyla, canlı sayısının doğrudan korelasyonu kurulamaz. Canlılar hiç ölmese de, ya da hepsi öldüğünde de bu dengeye etkisi olmayacak. Evrensel bir etki çünkü.

“Bilimin güzel tarafı, ona inansanız da inanmasanız da gerçek olmasıdır.”