Puan Ver
-3
Puan Ver

Evren 2 bin trilyon trilyon trilyon trilyon trilyon trilyon trilyon trilyon yıl sonra mutlak karanlığa ulaşınca nolucak?

Açıkçası bizim bir fikrimiz var (kargaciogullari olarak) fikrimiz şu: ya bütün kara delikler en büyüğü kalıncaya kadar birbirini yutarsa ve kalan tek kara delikte evrenimiz kadar büyük olursa ve uzay-zamanı hiçe sayarak içinde biriktirdiği bütün kütlelleri dışa saçarsa nolur? (kara delikler belkide sadece bir depodur)

Bütün karadeliklerin birleşme hipotezi biraz bilim kurguya kaçar. Evren gitgide genişliyor, bir karadelik çekim alanı içinde bulunan herşeyi yutar ama etkileyebilecek mesafede materyal kalmayınca büyümesi de durur. Uzayda başı boş dolaşıp başka bir karadeliğe rastlama ve birleşme olasılığı, neredeyse sıfıra yakındır. Hepsinin birleşip tek bir karadeliğe dönüşmesi için geçecek zaman karadeliklerin ömründen çok daha fazladır.

Hawking radyasyonu, karadeliğin kütlesinden ve momentumundan çalar. Bir süre sonra buharlaşıp yok olacaklar. Kendi galaksimizin merkezindeki karadelik yaklaşık 100 trilyon yıl sonra yok olacak ama o zaman gelene kadar daha radikal olaylar gerçekleşecek.

1. Black Holes NASA

“Haklı olan tek bir kişi, er ya da geç çoğunluk olacaktır.”
R. G. Ingersoll