Puan Ver
Puan Ver

Einstein'ın kendi kütleçekim kuramında, evrenin sonlu ve mükemmel bir 3 boyutlu küre olabileceği tezine göre evren başka bir şeyin mi içinde?

Einstein'in Genel Görelelik ya da Kütleçekim Teorisi herhangi bir mükemmel 3D modeli içermez. Teoriye göre uzay kütleden dolayı eğridir ve kütlelerin hareketleri ve madde yoğunlukları nedeni ile eğrilmektedir.

Einstein teorisi daha çok kütleçekim alan kuramlarını içermektedir ve evrenin başka evrenlerin bir parçası olduğuna dair doğrudan bir kanıt sunmaz.

Öte yandan daha sonra ele alınan kuramlar (sicim, membran-zar ve holografik evren) modelleri başka yüksek boyutlu yapıları içine alır. Şu an için yüksek boyutlu modellerimiz bize evrenin çok boyutlu olabileceğini göstermektedir. Ayrıca büyük patlama sırasında enflasyon alaının oluşması sırasında evrenimiz bir saniyede 200 milyon ışık yılı genişlemiştir (ki bu ışık hızından fazladır). Bunun nedeni evrenimizdeki ışık hızı sınırının sadece evrenimizin içinde geçerli olmasıdır. Evrenimizin içinde oluştuğu yapının bir hiçlik mi, yoksa çok boyutlu bir yapı mı olduğunu şimdilik bilmiyoruz.

Tek bildiğimiz plank aralığından küçük yapıların ötesine fizik kurallarının ne şekilde çalıştığının bilinmemesidir.

1. plus.maths.org

“İnsanlar, anlamadıkları şeyleri sevmemeye hazırdırlar. Anlaşılmaz olan, insanlara her zaman iğrenç gelmiştir.”
Letitia E. Landon