Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Eğer kara deliklerin içine ölmeden gire bilseydik ve göre bilseydik içine çekilen şeyleri göre bilir miydik?

Yani içinde sonsuz bir boşluk mu olurdu yoksa, içine çekilen yıldız ve meteorları göre bilir ve dokuna bilir miydik? (eğer ışık kara delik den kaça bilseydi

Konuyla ilgili net olarak bir bilgim olmasa da ben de bu konuyu merak ettiğimden yanıtlamak istedim. Bahsettiğiniz gibi kara deliğin içine sorunsuz olarak girdiğimizi varsayarsak karşılaşacağımız en güzel şey tekillik olurdu. Aşağıda verdiğim kaynakta tekillikten şöyle bahsediliyor:

"Tekillikler kara deliklerin merkezlerinde bulunan uzay-zaman bükülmelerinin ve kütle çekim alanının sonsuz olduğu yapılardır. Tekillikler boyutsuz olduğu için, burada kuantum mekaniği söz sahibidir. Çünkü genel görelilik uzay-zamanın eğiminin sonsuz olduğu bölgeleri betimlemekte oldukça başarısızdır. Aynı zamanda yoğunluk sonsuz olduğu için, genel görelilik de söz sahibidir ancak, görelilik teorisi ve kuantum mekaniği birlikte çalışmaları gereken yerlerde; yani tekilliklerde çalışmazlar aksine çok saçma sonuçlar üretirler. Bunun için kara deliklerin tekilliğini ve evrenin başlangıcında ki tekilliği anlayabilmemiz amacıyla bir kuantum kütle çekim teorisine ihtiyacımız var. Böyle bir teori ise, binlerce bilim insanı üzerinde çalışmasına rağmen henüz elimizde yok."

"Yıldızlararası" filminde de yansıtıldığı gibi çok boyutlu ve sınırsız bir ortam oldukça heyecan verici : )

1. kozmik anafor tekillik

“Düşüncenin doğasında iletilmek vardır: yazılmak, konuşulmak, gerçekleştirilmek. Düşünce çimen gibidir. Işığı arar, kalabalıkları sever, melezlenmek için can atar, üzerine basıldıkça daha iyi büyür.”
Ursula K. LeGuin