Bu soru başka bir soruya yönlendirilmiştir: Sonsuz enerji makinalari gercekmidir ve ya gercek ola bilirmi?

Devridaim makinesi mümkün mü?

Diyelim ki bir cam fanusun içine uzay boşluğunu yerleştirdik. Sürtünme vb. Olmadığı için o fanusun içine bir salıncak koysak. O salıncak sonsuza kadar dönecek midir? Böyle bir şey yapmak mümkün mü? Dünyaya uzay bosluğunu bir fanus içinde yapmak. Havasız ortam veya.

Devri daim makinesi furyası, sonsuz enerji elde etme safsatasına dayanıyor ve fizik kanunları gereğince bu mümkün değil. Çünkü makine dediğimiz sistem mekanik bir sistemdir ve mekanik her sistemde sürtünme az da olsa olur. Hepsini geçelim, bir devri daim sistemi oluştursanız dahi, bundan sonsuza kadar enerji alamazsınız. Enerji aldığınız anda o sistem enerjisini kaybetmeye başlar.

Teknik olarak baktığınızda gezegenler yıldızların etrafında zaten bir devri daim yapıyor. Lakin bu ölçekteki sistemler bile sonsuza kadar kararlı değil ve oldukça kompleks sıkıntılar gösteriyor. Örneğin yörünge basıklığı zamanla değişebiliyor, yörünge yalpalayabiliyor. Bazen bu gezegenin yok olmasıyla bile sonuçlanabiliyor.

Bu şekilde bile kusursuz bir sistem yapmaya çalışsanız merkezdeki yıldız zamanla enerji salması nedeniyle kütle kaybedecek, evrimleşecek ve bu nedenle yine sistem bir noktadan sonra bozulacaktır. Yine hepsini geçelim, bu devri daim muhabbetindeki en büyük problem: Devri daim yapıyor diye size sınırsız enerji hizmeti vermiyorlar.

Prensip basit, temel fizik. Enerjiyi yoktan var edemez, vardan da yok edemezsiniz. Bir sistemden enerji alırsanız, o sistemden enerji eksilir. Bir takım aklı selim mekanik numaralarıyla bunu aldatmak söz konusu değil.

Hem öyle olsaydı herkesten önce en iyi fizikçiler buna kafa yorardı. Kim böyle bir şey bulmak istemez ki, öyle değil mi? E fizikçiler uğraşmıyorken, diğerleri neden uğraşıyor sorusunun cevabı o kadar da karmaşık olmasa gerek.