Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bu düzenin oturması sayesinde mi var olduk?

Hani diyoruz ya dünya 1cm yerinden güneşe yaklaşsa yanarız, 1 cm uzaklaşsa donarız diye. Bunu da tanrının kudretine bağlarız. Belkide dünyanın bu konumu bizim var olmamız için en iyi konum olduğu için biz geliştik ve devam edebildik.

Dünya Güneş'e 1 cm'i bırakın milyonlarca kilometre yaklaşıp uzaklaşır bir yıl süren devinimi sırasında. Dünya'da bildiğimiz anlamda karbon temelli yaşamın mümkün olabilmesinin nedeni Dünya'nın Güneş etrafındaki Goldilocks bölgesinde bulunuyor olmasıdır. Bu Goldilocks bölgesi yıldız sistemindeki yıldız tarafından (bizim örneğimizde Güneş) belirlenir. Evet, hayatın oluşup devam edebilmesi için belirli bir düzenin oturması gerekiyordu. Dünya bu bölgede bulunduğu için hayat uygun koşullarda karbon temelli olarak evrimleşmiş ve evrimleşmeye devam etmektedir. Bunu bilim Tanrının kudretine değil fizik yasalarına bağlar.

1. Antony Few Sonucu değil ayak izlerini görebilmek

“Apollo projesini gerçekleştirmekten daha zor bir şey varsa, o da projeyi sahteymiş gibi göstermektir. Apollo projesi gerçektir ve biz, Ay'a ayak bastık. İnsanlar gerçek olanı kabul etmektense, komplo teorilerine güvenmeyi tercih ediyorlar ve bunu çok seviyorlar.”
Neil Armstrong