Puan Ver
Puan Ver

Bu düzenin oturması sayesinde mi var olduk?

Hani diyoruz ya dünya 1cm yerinden güneşe yaklaşsa yanarız, 1 cm uzaklaşsa donarız diye. Bunu da tanrının kudretine bağlarız. Belkide dünyanın bu konumu bizim var olmamız için en iyi konum olduğu için biz geliştik ve devam edebildik.

Dünya Güneş'e 1 cm'i bırakın milyonlarca kilometre yaklaşıp uzaklaşır bir yıl süren devinimi sırasında. Dünya'da bildiğimiz anlamda karbon temelli yaşamın mümkün olabilmesinin nedeni Dünya'nın Güneş etrafındaki Goldilocks bölgesinde bulunuyor olmasıdır. Bu Goldilocks bölgesi yıldız sistemindeki yıldız tarafından (bizim örneğimizde Güneş) belirlenir. Evet, hayatın oluşup devam edebilmesi için belirli bir düzenin oturması gerekiyordu. Dünya bu bölgede bulunduğu için hayat uygun koşullarda karbon temelli olarak evrimleşmiş ve evrimleşmeye devam etmektedir. Bunu bilim Tanrının kudretine değil fizik yasalarına bağlar.

1. Antony Few Sonucu değil ayak izlerini görebilmek

“Kadınlar erkeklerden daha iyi midir bilemem. Ancak daha kötü olmadıklarından eminim.”
Golda Meir