Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Biyomühendislik ile moleküler biyoloji ve genetik arasında, lisans eğitimi arasındaki farklar nelerdir?

İstediğim üniversitede genetik ve biyomühendislik yok,o yüzden biraz endişeliyim.

Ben bunu biyomühendislikte phD'sini Birmingham University'de tamamlamış bir arkadaşa sorduydum geçen sene ve şunu yanıtı aldıydım:Biyomühendislikte mühendislik temelli eğitim alıyorsun moleküler biyolojide ise saf biyoloji eğitimi alıyorsun fark bu.Yani birinde mühendis diğerinde biyolog oluyorsun kafa olarak.

Puan Ver

Merhaba, ben Bilgi Genetik ve Biyomühendislik bölümünden mezunum. Öncelikle şunu belirteyim bahsettiğin iki bölüm arasında neredeyse fark yok. O nedenle biyomüh. olacak diye şartlanmanı tavsiye etmem. Önemli olan okulun verdiği dersler ve içerikleri. Ayrıca bölümdeki hocalar ve lab imkanlarına dikkat edilmeli. Fark için söyleyebileceğim şey ise, bizim bölümde sayısal ağırlıklı ders sayısı sıradan MBG bölümlerine göre biraz daha fazla ve genetik mühendisliği konularına daha fazla eğilim var. Lakin iyi bir MBG bölümünde de bu dersleri ve teknikleri zaten öğretiyorlar. Ve bunlara ek olarak sadece okul seni bir yerlere getirmez. Üzerine koyacakların çok önemli. Bu nedenle araştırma yapmalı ve stajlarına önem vermelisin. Aynı eğitimi alan iki insan arasında çok bariz farklar olabiliyor ve bu durum benim okduğum bölüm için fazlasıyla geçerli. Şimdiden başarılar dilerim. Puan aralığını bilmiyorum ama okul tercihi olarak sana önerebileceğim yerler; Koç, Sabancı, Bilkent, Boğaziçi, ODTÜ, Acıbadem ve İTÜ'dür. Eğer İzmir'de yaşamak sorun değilse İYTE'de çok iyi hocalar var ve labları gerçekten iyi. Ama şehire çok uzak. Tekrar başarılar!

Puan Ver

“İstikrarlı bir şekilde söylenen yalanların gücü büyüktür; ancak bilim tarihi göstermektedir ki bu güç genellikle uzun soluklu olamamaktadır.”