Puan Ver
-3
Puan Ver

Bitkiler evrim geçirir mi?

Anonim .. -3
Sonra Cevapla
Takip Et

Elbette geçirir. Evrimin hareket veya bilinçle herhangi bir ilgisi yok; evrim bir popülasyonunun gen ve özellik dağılımı bakımından nesiller içinde değişmesi demektir. Dolayısıyla bitkiler de canlı popülasyonlarına sahip olduğu için evrimleşmektedirler. Bitkiler haricinde prokaryotlar, mantarlar, protistalar gibi diğer canlılar da evrimleşmektedir.

Favorilerime Ekle

1. Nature Bitki evrimine dair Nature makalelerinin bir arşivi.

Her canlı ve her tür evrim geçirmeye mecbur ve mahkumdur. Değişmeyen tek şey değişmedir. Mutasyonlar ( Mutasyon ya da değişinim, bir canlının genomu içindeki DNA ya da RNA diziliminde meydana gelen kalıcı değişmelerdir. Mutasyona sahip bir organizma ise mutant olarak adlandırılır. Mutasyonlar, genel olarak germ hattı mutasyonları ve somatik mutasyonlar olmak üzere ikiye ayrılır.)ve modifikasyonlar(Modifikasyon, canlılarda çevrenin etkisiyle meydana gelen ve kalıtsal olmayan özelliklerdir. Çevre koşulları (ısı, sıcaklık, besin) bazı genlerin çalışmasını değiştirebilir. Bundan dolayı ortam koşulları eski haline dönünce canlıda eski haline döner veya oluşan karakter oğul döllere aktarılmaz.) gibi pek çok faktörde bunlara sebep olmaktadır. İyi günler dilerim efendim...

1. Mutasyon Islahatı

“Evren’i bizim olmasını istediğimiz şekliyle değil de, gerçekten olduğu gibi anlayabilmek, bilgeliğin ilk adımıdır.”