Puan Ver
Puan Ver

Birbiri ardına bağlanmış nöron ağları nasıl oluyor da üstün bir bilinci meydana getiriyor?

Sonuçta bu ağlar elektrikle etkileşimdeler.

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Öncelikle, bilincin nasıl oluştuğuna dair net bir sonuç, konsensus kararı vs bulunmamakta.

Netleşmiş ve anlaşılmış bir olgu değildir.

Olası gerçekleşme sisteminin, nöron etkileşim kapasitesinin (kompleksliğinin) inanılmaz fazla olmasının ürettiği bir üst sonuç olması.

Bir nöron, diğer 10bin ya da 15bin nöronla etkileşim içindedir. Bu, toplamda kavranılamaz boyutta bir etkileşim yoğunluğuna tekabül etmektedir. Bu nedenle, nöronların, dış uyaranlara ve iç referanslara göre ortak etkileşimi, kendileri dışında bir üst sonucu doğruyor olabilir.

Tek hücreliden, çok hücreli yapılara geçişte de aynı mantık vardır. Tek hücrelilerin bir arada bulunmaktan elde ettikleri avantaj o kadar fazla olmuştur ki, her birey, kendi yaşamından vazgeçip, avantaj sağlayan bütün için yaşamaya geçtiğinde, kendilerinden bağımsız bir üst sonuca gitmişlerdir, çok hücreli yapılara.

Ortak bilinç dediğimiz olgu da, bu işleyişin biyolojik olmayan kısmıyla alakalıdır. 100 maymun deneyinde, sanki sinir sistemi-beyinler birbirine doğrudan olmayan bir yolla bağlıymış gibi davranmaktadırlar.

Bilinç nasıl oluşuyorsa, ortak bilinç de bunun bir üst sonucu gibi görünmekte. Ancak net, kanıtlanmış, otörlerin ortak bir karara vardığı bir neden, bulgu henüz yok malesef.

Favorilerime Ekle

“Mühendisler, insanlığın çeşitlenen ihtiyaçlarını karşılayabilmek için daha da çok çalışmalıdır.”
Harold Chestnut