Puan Ver

Bir atomun protein sayısı nasıl oluyor da maddenin tüm özelliklerini değiştiriyor?

Bir şeyin niceliğinin değişmesi nasıl olur da niteliğini değiştirebilir? Atomlar neye göre farklı maddelere dönüşüyorlar. Bir de aynı sorun bileşiklerde de var, c h n o yan yana gelip nasıl bu kadar çeşitli farklı özellikleri olan şeyleri oluşturabiliyorlar?

Muhammed Akman 0
Puan Ver

Muhammed kardeşim öncelikle şunu söyleyeyim maddenin kimyasal özelliğini sadece iki şey değiştirir; proton ve elektron sayısı.

Fiziksel özelliğini ise ; proton,nötron,elektron sayısı değiştirir.  Yani niceliğini proton ve elektron sayısı, niteliğini ise hepsi değiştiriyor.

Buna göre niceliği değiştiği zaman niteliği de değişir. Protonlar maddenin kimliğini belirlediği için protondaki en ufak değişimler kesinlikle tüm özellikleri etkileyecektir.

C H N O yan yana gelip farklı özellikleri oluşturabilmelerini anlaman için de türler arası etkileşimlere bakmanı öneriririm. Örneğin suyun 100 derecede kaynamasının temel sebebi hidrojen bağıdır.

1. webders.net