Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Bilim guvenilir midir benim kafam karisik. Sonraki bulus bir oncekni cokertiyor surekli. Ama teknoloji surekli bilimden ise yararlari alip ilerliyor?

Mesela fizik bir sonraki calismalar bir incekileri hep karanliga gonderiyor. Ayni sekilde finansta da boyle oluyor. Teknoloji ise yere saglam basiyor.

Bilimin güvenilir oluşu çürütülebilmesinden gelir. Tarih boyunca olayları açıklamak için hipotezler öne sürmüşüzdür. Bu hipotezler zamanla evrilmiş ve olayları açıklama gücümüzü artırmıştır. Eski açıklamaların çürütülmesi, eleştirilmesi açıklamaları daha da güçlendirmiştir. Ve bilim her şeyin ötesinde işlevseldir. Örneğin bugün enzimlerin işlevlerini biliyoruz ve bu yapıların işlevlerini kullanarak ilaçlar üretiyoruz. Örneğin, antibiyotikler bakterilerin protein sentez mekanizmasını bozmaktadır ve her gün binlerce enfeksiyon hastasında bu ilaçlar kullanılmaktadır. Hatta şu anda bu yazısı internet üzerinden yazıp gönderme işlevimiz de bilimin açıkladığı elektron transferi ve birçok başka konuda bilimin keşfettiği, açıkladığı yöntemler kullanılmaktadır. Yani bilim işlemektedir. Bilim sayesinde açlık, yoksulluk, enfeksiyonlar, bebek ölümleri, salgınlar gibi insanlığın yüzyıllarıdır maruz kaldığı kötü durumlar çözülmektedir. Bir örnekte kızamıktır. Kızamık Dünyada on binlerce insanı öldürmüş bir salgındır ama kızamık aşısı bulununca kızamık WHO verilerine göre Dünyadan silinmiş bir hastalık haline gelmiştir. Kızamık aşısının bulunma yolculuğu etkiliyicidir araştırmanı öneririm.

Puan Ver

Bilim aslında bakarsan bir önceki düşünceyi tamamen karanlığa göndererek işlemiyor daha çok bir öncekini tamamen silmektense onun pürüzlerini temizliyor ve zamanla bir şey hakkındaki görüşümüz daha anlamlı bir hal alıyor.

Puan Ver

“Sorgulanamayan cevaplardansa, cevaplanamayan soruları tercih ederim.”