Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Başka galaksi kümelerinde ki yıldızlardan gelen ışık neden kesintisiz geliyor?

Evrenin genişlediğini galaksi kümelerinin birbirinden uzaklaştığını bu kümelerde ki yıldızlardan gelen ışığın tayfının kırmızıya kaymasıyla (doppler) açıklayabiliyoruz fakat ışığın parçacık yapısı sebebiyle bu yıldızlardan gelen fotonların evrenin genişlemesi nedeniyle bize kesik kesik gelmesi gerekmez mi? Nasıl oluyor da bahsi geçen yıldızlardan kesintisiz ışık alabiliyoruz?

Kesintisiz görmemizin sebebi kısaca makro evrene göre evrimleşmiş olmamız. Eğer mikro evrene göre evrimleşmiş olsaydık, ışığın paketçikler halinde kesikli kesikli geldiğini farkediyor olabilecektik. Ama durum öyle değil, bu paketçikler öyle sıklar ki sanki bir süreklilik varmış gibi düşünebiliyoruz. Böyle kabul etmemizde klasik fizik açısından bir sorun yok. Ama ultra hassas seviyede mesela yüksek enerji fiziği çalışıyorsanız bu paketçikler arasındaki gecikmeyi de kesikliliği de göz ardı edemezsiniz.

“Dedikodu, mazlumların uyuşturucusudur.”