Puan Ver

Aklımda evrim ve dünyanın oluşumuna dair bazı sorular var. Bunlardan birisi erkeklik ve dişilik durumunun nasıl ortaya çıktığı ile ilgili.

Canlılığın ilk dönemlerini düşünürsek, bazılarının neden dişi diğerlerinin de neden erkek formuna devam ettiklerini anlayamıyorum. Ilk dönemler için erkek olmak avantajlı olsa gerek. Dişiler de canlılığın devam etmesi için gerek. Neden gerekli oldu ki, kendi kendimize üreyebilir hale neden gelmedik?

Mustafa Dumlupinar 0
Puan Ver

Merhaba mustafa, bu konuyu sana açıklamak isterim.

ana rahminde temelde hepimiz birer dişiye benzer olarak meydana geliriz. bunu takip eden süreçte klitoris penisi , yumurtalıklar testisi ve vajinanın bulunduğu bölgede scrotum oluşur.

şimdi bu kısmı anladıysak anlatmaya çalıştığım konuyu daha rahat anlayacaksın;

aslında bu doğanın biyolojik tehlikelere karşı kendini garantiye almaya çalışmasından kaynaklanıyor, şöyle düşün, bir tür bölünerek aslında kendisinin bi kopyasını oluşturur bi salgın veya tehlikede bi çoğu yok olur bu yüzden tek hücreliler veya mikto canlılar aşırı dedecede hızlı çoğalır ve onlara vuran herhangi bi salgında, tehlikede bi sıkıntı yaşamazlar çünkü evde bile bozulan bir gıda muazzam hızda gözle görülebilir bi şekilde çoğalma göstermekte.

ama bizim gibi atomik veya hücresel baza göre devasa yaratıklar bu denli bir hızlı bölünmeye olanak sağlayamıyoruz boyutlarımız çok büyük çünkü.

doğal olarak kendimize bir korunma yöntemi geliştirmeliyiz buda fix yani karıştırma yöntemidir bölünmek yerine farklı insanların dna yapılarını karmaları her insanın ufak bazdada olsa genetik manada birbirlerinden farklılık gostermesini sağlıyor. buda herhangi bi salgında aramızdan bazılarının kurtulmasına olanak sağlayacaktır çünkü genlerimiz tıpatıp aynı değildir.

yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.

1. evrimağacı türkçe kaynak bulmak zor. ingilizcesi olan arkadaşlar isterlerse çok sağlam kaynaklardan linkler verebilirim.