Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Afrika'da günümüze ulaşmayı başarmış avcı toplayıcı topluluk hadza kabilesi'nin genlerinde bizim cinsimize göre bir farklılık var mı acaba?

Homo sapiens'ten farkli olup olmadigini soruyorsaniz, hayir ayni turuz. Ancak elbette birtakim farkliliklar mevcut.

Afrika, genetik cesitliligin en yuksek oldugu cografi bolge. Bunun sebebi su: Afrika-disinda yasayan tum insanlar Afrika'dan cikmistir. Afrika'dan cikan grup ise, o bolgenin cesitliliginin kucuk bir parcasini tasiyor ve dunyaya bu kucuk cesitlilik yayiliyor. O nedenle, genetik olarak karsilastirdigimizda bircok Afrikali toplum, dunyanin diger bolgelerinde yasayan toplumlardan farkli gorunur. Bununla beraber, bazi Afrikali toplumlar, diger Afrikalilarla tarihte cok fazla karsilasmamis ve karismamistir. Yani, ayrilma zamanlari uzun sure once oldugundan birbirlerinden farkli mutasyonlar biriktirme imkani dogmustur. Bu nedenle, Dogu Afrikalilarla Bati Afrikalilar bile birbirlerinden farkli genetik karakterler tasiyabilirler. Hadza ozelinde bakmak gerekmiyor, bircok avci-toplayici Afrikali'nin genomu veritabanlarinda mevcut artik. Kaynaktaki calismalara bakarsaniz, bolgenin cesitliligine dair daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

Puan Ver

“Eğer bir başka gezegeni Dünya'ya dönüştürecek gücümüz varsa; o zaman Dünya'yı da eski Dünya haline getirmeye gücümüz var demektir.”