Sinapslardaki Kesecikler

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Sinaps, sinir sistemindeki nöronlar arasındaki boşluklardır. Esasında bir "boşluk" olarak dursa da, oldukça aktif bir şekilde kullanılır ve elektrik sinyaller (nörobilimde "impuls" olarak bilinirler) iletilirken bolca kimyasalın ve reseptörün farklı tepkimelerine mekan olur. Tipik olarak nöronlar, bir sinyal hücrenin sonuna ulaştığında (post-sinaptik reseptörlere ulaştığında) barındırdığı kimyasalları bir dizi tepkime sonrası sinapsa (boşluğa) döker. Bu kimyasallar aracılığıyla elektrik sinyali, yani beyinde veya hedef bölgede iş yaptıracak olan sinyaller, bir sinirden bir diğerine aktarılabilir.

Görseldeki fotoğraf bir elektron mikroskobuyla çekilmiştir. Bu fotoğrafta, bir nörononun son ucu görülmekte ve nörotransmiter adı verilen sinirsel iletimi sağlayan kimyasalları, sinapsa dökecek olan bir keseciğin nöron dışına çıkış anı görülmektedir. Keseciğin içeriğindeki kimyasalları sinir boşluğuna bırakmasıyla nöron eski halini alır ve görevine devam eder. Boşaltılan kimyasallar ise boşlukta hareket ederek karşı sinire ulaştığında orada değişimlere neden olur ve elektrik sinyali oluşumunu tetikler. Böylece bir elektrik sinyali, bir nörondan bir diğerine iletilmiş olur.

Kaynak: Neuroscience Networks