Bu içerik, Evrim Ağacı'nın Yaşam Ağacı projesinin bir parçası olarak hazırlanmıştır. Yaşam Ağacı projesinin amacı, başta Türkiye'de bulunan türleri, Türkiye'deki doğa gözlemcilerimizin özgün fotoğraf ve video içerikleri ışığında, evrimsel akrabalık ilişkilerine uygun bir şekilde filogenetik bir ağaç üzerinde kategorize etmek, nihayetinde ise Dünya'daki tüm türleri yavaş yavaş Yaşam Ağacı'na eklemektir.

Gündüz vakti dinlenirken. Kanatları konduğunda yere sürtebiliyor.

Balıkesir/Burhaniye'de fotoğrafladığımız oldukça iri güveler olan Lapara cinsi.

Genellikle homojen bir gri tonları vardır. Toraks (göğüs) kambur görünümdedir. Büyüklüğünden ötürü kanat uçları kapanınca yere sürtebilir. Yaklaşık 3 cm civarında bir büyüklüğe ulaşabilirler.

Sphingidae isimli taksonomik ailenin üyeleridirler. Bu ailede sfenks güveleri ve atmaca güveleri bulunur. Atmaca güveleri, meyve yarasaları, çiçek sinekleri ve sinek kuşları arasında son derece güzel bir yakınsak evrim (convergent evolution) örneği bulunur. Hepsi çiçeklerle beslenmek, nektar toplamak için havada asılı durabilir.