Şarap Yapımında Kullanılan Üzüm ile DNA'mızın %24'ü Aynıdır!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Evrimsel biyolojiden söz ederken, hele ki insan evriminden söz edilirken, genellikle sadece hayvanlara odaklanılır. Hayvanların birbirleriyle ortak akrabalık ilişkilerinden söz edilir. İnsanlar şempanzelerle, sıçanlarla, aslanlarla ve diğer hayvanlarla kıyaslanır, bunlar üzerinden evrim anlatılmaya çalışılır. Bu durum, büyük bir yanlış anlaşılmanın temelini oluşturmaktadır: Hayvanların, diğer alemlerle evrimsel bağlantısı olmadığı yanılgısına!

Bütün canlılar, bütün diğer canlılarla ortak akrabalık ilişkisine sahiptir. Yani hayvanlar sadece hayvanlarla akraba değildir; bitkiler, mantarlar veya bakterilerle de akrabadır. Bu, Dünya üzerindeki tüm insanların belli bir mesafede birbirleriyle akraba olması gibidir. Bir Kolombiya yerlisi ile bir Afgan'ın ilk etapta kökensel akrabalığı kolay görülür olmasa da, tarihte yeterince geriye gidecek olursanız, bu toplumların ortak atalarını bulabilirsiniz. Benzer şekilde, sadece insan ile şempanze ya da ayı akraba değildir. İnsan ile muz bitkisi, aslan ile baldıranotu, ayı ile besin zehirlenmesinin sorumlularından olan Salmonella bakterisi ortak ataları paylaşırlar.

Fakat bu ortak atalar, genellikle evrimin ilgi alanında olan akrabalık ilişkilerinden çok daha eskiye dayandığı için göz ardı edilir. Yine de bu, akrabalık ilişkilerinin olmadığı anlamına gelmemektedir. Var olan her canlı birbiriyle uzak veya yakından akrabadır; sadece bu akrabalık ilişkisinin derecesi görelidir, hepsi bu!

Kaynak: National Geographic

Ressam Şempanze Congo

Amber İçerisinde Korunarak Günümüze Ulaşan İlk Tüylü Dinozor!