Sadece Bir Kan Damlası Kullanılarak Fare Kopyalandı!

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Japonya'dan bilim insanları sadece 1 damla kan kullanarak fare kopyaladılar.

Farelerin kuyruklarından, dolaşım sistemi içerisindeki kan örneği alan Riken BioSource Center, Biology of Reproduction dergisinde yayımladıkları araştırmalarında, bu kandan alınan sadece 1 damlayı kullanarak klon (kopyalanmış) bir fare elde ettiklerini ilan etti.

Kopyalanan dişi fare normal bir fare kadar ömre sahip oldu ve hatta 1 de yavru verdi. Araştırmacılarla bağlantılı olan bir diğer araştırma grubu ise, sadece 1 farenin tam 600 kopyasını yaratmayı başardılar.

Fareler bugüne kadar, donör (bağışlayıcı) farenin birçok farklı bölgesinden alınan hücrelerden kopyalanmışlardı: lenf nodlarında bulunan beyaz kan hücrelerinden, kemik iliğinden ve karaciğer hücrelerinden... Japon bilim insanları ise dolaşım sistemi hücrelerinden alınan örneklerden kopyalama yapıp yapamayacaklarını denediler. Amaçları ise son derece kolay bulunabilen ve elde edilebilen bir hücre keşfederek (kan hücreleri gibi), değerli laboratuvar faresi soyları yaratabilmekti.

Tsukuba, Japonya'da bulunan Riken BioResource Center'daki araştırmayı yürüten kişi olan Atsuo Ogura, donör farenin kuyruğundan aldıkları kan hücrelerinin çekirdeklerini izole edip kullanarak kopyalamayı gerçekleştirdi. Bu yöntem, Edinburgh'lu meşhur klon koyun Dolly'de kullanılan yöntemin aynısıdır.

Somatik (vücut hücrelerine ait) çekirdek transferi olarak bilinen bu yöntem, yetişkin hücrelerinin (kan ya da deri hücresi gibi) çekirdeğini, çekirdeği alınmış ve döllenmemiş bir yumurtaya enjekte etme şeklinde uygulanıyor. Japonya'daki bu araştırma, çevresel dolaşım sistemindeki kan hücrelerinin kullanılmasıyla kopyalama yapılabileceğini ispatlamış oluyor.

Kaynak: BBC