Psikoloji ve Zihne 10 Evrimsel Yaklaşım

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Sinirbilimin en ilginç sahalarının başında psikoloji ve zihin araştırmaları gelmektedir. Bunlar arasındaki en ilginç (ve en çok tartışılan) alanların başında ise evrimsel psikoloji gelmektedir. Her ne kadar insanlar evrimsel psiklojinin, çeşitli zihinsel özelliklerin evriminin araştırılmasından ibaret sansa da, aslında saha bundan çok daha geniştir. Özellikle de modern teknolojiler kullanarak, bunlardan elde edilen verileri evrimsel biyolojiden öğrendiklerimizle birleştirmek, Evren'de keşfettiğimiz en karmaşık yapı olan beynimizi çok daha iyi anlamamızı sağlayabilir.

Bu görselde, zihnimizin işleyişine yönelik yapılan son çalışmalara dair temel bilgileri öğreneceksiniz.

Görsel: Mehmet Onurcan Kaya